کد خبر: ۹۵۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
تعداد بازدید: ۲۲۵

1تاریخ اتقیا- مولانا در یک نگاه موشکافانه از تاریخ جهان و صداهای شنیده شده در طول و عرض تاریخ بشر می‌گوید:
از جهان دو بانگ می‌آید به ضد
تا کدامین را تو باشی مستعد
آن یکی بانگش نشور  اتقیاست
و آن یکی بانگش فریب اشقیاست
در جهان هر چیز چیزی را کشد
کفر کافر را و مرشد را رشد
تاریخی که مورخان و تاریخ شناسان تاکنون برای ما روایت کرده اند «تاریخ اشقیا» بوده است. از زیست مؤمنانه و موحدانه و انسانی اتقیا یا کمتر سخن گفته شده یا سعی شده تاریخ انبیا و اولیای الهی به حاشیه رانده شود.
2- یک جستجوی ساده در گوگل نشان می‌دهد 33 پیامبر الهی در 15 استان کشور مدفون هستند. البته با وسعت کنونی ایران ، نه با وسعت سال‌های قبل از اسلام و بعد از اسلام که نیمی از قدرت برتر جهان بودند.
در کتاب‌های تاریخ مراکز آموزشی ماقبل از دانشگاه و بعد از دانشگاه سخنی از این اولیای الهی نیست.
3- قرآن کریم از آدم تا نوح و از نوح تا ابراهیم و موسی و عیسی تا پیامبر اکرم (ص) ردی از زیست تاریخ «اتقیا» را تصویر کرده است. تاریخ «اشقیا» را ذیل تاریخ پیامبران و اولیای الهی آورده است. این فهم از تاریخ و روش شناسی موشکافانه و سودمند برای بشری که حیات ابدی دارد فوق‌العاده مهم است.
4- قیام تاریخی امام خمینی (ره) که از 15 خرداد 42 شروع شد و در بهمن 57 به پیروزی رساند مورخان جهان را مجبور کرد در نگاه به تاریخ ایران از اینکه یک پادشاه چند سال حکومت کرد طول و عرض حرمسرایش چقدر بوده ، ثروت و مکنت او چه اندازه است ، دامنه و وسعت حکمرانی او چه حدودی را نشان می‌دهد، دور کند و سبکی از حکمرانی وحیانی را در
 تاریخ نویسی آغاز کنند.
5- ملت تاریخ ساز ایران از سال 42 تاکنون دهها هزار شهید برای استقرار چنین حکمرانی به عشق پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت پیامبر (ع)  تقدیم کردند و خود را در مسیری قرار دادند که در «زیارت وارث» خط سیر آن تبیین شده است.
6- خرداد سال 60 با اعلام جنگ مسلحانه منافقین هزاران نفر از مردم بی‌گناه ایران فقط به جرم این‌که حامی یک نظام الهی هستند به خاک و خون کشیده شدند .
تیرماه همین سال علما و دانشمندان و فقیهانی چون حضرات آیات بهشتی، باهنر و شهدای محراب به دست شقی‌ترین افراد که نسب آن‌ها به خوارج  می رسد به شهادت رسیدند. مسیر تاریخ‌نویسی در ایران تغییر کرد. مورخان مجبور شدند تاریخ اتقیا را برجسته کنند و از اشقیانویسی فاصله بگیرند.
7- روز هفتم تیر جمعی از اخیار این ملت که در رأس آن شهید آیت الله بهشتی بود به شهادت رسیدند. یک روز قبل از آن مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در مسجدی در جنوب تهران در یک حادثه تروریستی مجروح شدند و خدا خواست او بماند تا به نقش تاریخی خود که خداوند بر این ملت رقم زده بود پس از رحلت امام (ره) عمل کند.
8- ترامپ ، رئیس جمهور وقت آمریکا 6 دی ماه 1397 مخفیانه و شبانه به عراق رفت و گفت 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم متأسفانه ناچارم مخفیانه به پایگاه نظامی عین‌الاسد در استان الانبار سفر کنم!
این هزینه گزاف آمریکایی‌ها برای چیست؟ چرا آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مسیر تاریخ‌نویسی از «اشقیانویسی» به «اتقیانویسی» برسد. آنها نیک می‌دانند آنچه در ایران رخ داده است آغاز یک تمدن جدید با معیارهای اسلامی و قرآنی است. این رخداد به سرعت پیش می‌رود و تحولات فوق‌العاده‌ای در معادله قدرت در جهان پدید آورده است.
آمریکایی‌ها 7 تریلیون دلار هزینه کرده‌اند تا پاسخگوی «طمع» ، «حرص» و «برتری‌جویی»خود باشند و «کبر» و «غرور» خودرا  ارضاء کنند در حالی که  می توانستند با پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران یک مسیر صلح و آشتی و عدم تعرض را طی کنند. اما آنها قادر به استفاده از عقل حسابگر خود نیستند و نمی توانند به تحلیل حداقل هزینه و فایده خود در این تجاوز  به حقوق ملت ایران بنشینند. مسیری که امروز آمریکایی‌ها طی می‌کنند «فروپاشی» در درون و «فرومایگی» از بیرون است.
فروپاشی آمریکا پس از شوروی پایان تاریخ «اشقیانویسی» است.
حرکت جهان به سوی ظهور منجی پیش می رود. این حرکت را مردم در 5 قاره جهان حس می‌کنند.
9- رهبر انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدا فرمودند : «شهدا قهرمانان کشورند آنها سرنوشت کشور را عوض کردند و به ایران عزت و سرافرازی بخشیدند.»
برای عبور از «اشقیانویسی تاریخ»و «تاریخ اشقیا» باید قلم را به دوات خون شهدا زد و تاریخ ایران و جهان را از نو نوشت. 
نویسنده: محمدكاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: