کد خبر: ۹۵۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۲۲۱
دبیر ستاد مرکزی اربعین از برگزاری جلسه ویژه بین وزرای کشور، صمت و راه و شهرسازی برای پیگیری موضوع حمل و نقل زائران در اربعین امسال خبر داد و گفت: قرار است نرخ بلیت قطار و هواپیما در ایام اربعین به این ستاد پیشنهاد و درباره آن تصمیم گیری شود.

موضوع حمل و نقل زائران اربعین در جلسه ویژه وزرای کشور، صمت و راه بررسی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سید مجید میراحمدی روز دوشنبه در حاشیه یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درباره قیمت بلیت اتوبوس زائران اربعین طبق سنت هر ساله انجام می‌شود و هزینه رفت و برگشت یکجا از زائر گرفته می شود.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور افزود: در مورد قیمت بلیت هواپیما و قطار نیز مقرر شده که مسئولان و دستگاههای ذی ربط مربوطه پیشنهاد خود را به ستاد اربعین بیاورند تا در این ستاد تصمیم گیری شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه ویژه حمل و نقل و ترابری ستاد اربعین با حضور وزرای کشور، راه و صمت خبر داد تا به طور خاص مسایل مربوط به ترابری و حمل و نقل از جمله تامین اتوبوس و یا استفاده از ظرفیت حمل و نقل کشورهای همسایه مورد بررسی قرار گیرد.

میراحمدی همچنین با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در این جلسه گفت:طی توافقی که با دولت پاکستان صورت گرفت، بنا شد کمیته مشترکی بین ایران، عراق و پاکستان تشکیل شود تا زائران پاکستانی بتوانند از طریق مرز زمینی ایران به زیارت اربعین مشرف شوند.

معاون امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: کسری اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود تصویب هیات دولت مبنی بر اختصاص ۲هزار دستگاه اتوبوس، همچنان امسال هم با کسری روبرو هستیم. لذا تاکید ما بر استفاده از وسیله نقلیه شخصی از سوی زائران است و بنابراین نیازمندی به توسعه پارکینگ‌های شخصی در مرزها در دستور کار قرار گرفته است تا به میزان کافی پارکینگ داشته باشیم.

وی درباره دریافت هزینه پارکینگ از زائران نیز توضیح داد: مقرر شد پارکینگ ها از طریق مناقصه در استان های مربوطه واگذار و با قیمت مناسب در اختیار زائران قرار گیرد تا حفاظت لازم از خودروها نیز انجام شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به گرمای هوا و احتمال بروز مشکل گرمازدگی زائران در مرزها ، اظهار داشت: به کمیته بهداشت ‌و جمعیت هلال احمر تاکید شد تا تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر بگیرند.

وی گفت: طی توافقی که با وزیر کشور عراق داشتیم، مرز خسروی ۲۴ ساعته باز خواهد بود.

میراحمدی، تاریخ شروع اعزام زائران اربعین را ابتدای ماه صفر و تاریخ آغاز ثبت نام برای انجام سفر اربعین را ابتدای ماه محرم اعلام کرد.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور درباره تسهیل تردد زائران در خاک عراق با توجه به مشکلات پیش آمده در سال گذشته نیز گفت: امسال طرف عراقی از ایران خواسته است مسئولیت جابجایی زائران تا اولین شهر مرزی در عراق را عهده دار شود و بر این اساس کلانشهرهای کشور روی ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی کرده اند تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: