کد خبر: ۹۵۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید: ۲۴۱
سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که ولیعهد عربستان سعودی سه پیش شرط گران‌بها در ازای گام برداشتن به سوی عادی سازی روابط با تل‌آویو دارد.

سه پیش‌شرط اصلی ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویوبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که ولیعهد عربستان سعودی سه پیش شرط گران‌بها در ازای گام برداشتن به سوی عادی سازی روابط با تل‌آویو دارد.

«مارتین اندیک» سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چندین پیش شرط اساسی دارد.

وی در این باره گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهان عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل است، از طرفی نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و بن‌سلمان (ولیعهد سعودی) نیز خواهان این مساله هستند اما در این میان ولیعهد سعودی مطالبات سطح بالایی دارد.

وی افزود: یکی از پیش‌شرط‌های اساسی بن‌سلمان برای گام برداشتن به سوی عادی‌سازی روابط با تل‎‌آویو، تعهد آمریکا به حفظ امنیت عربستان سعودی مشابه الزام ناتو به اجرای ماده پنجم تعهداتش است.

اندیک افزود: شرط دوم ولیعهد سعودی واردات آزاد تسلیحات به عربستان سعودی از جمله جنگنده‌های اف۳۵ است، همچنین شرط سوم وی ارائه چراغ سبز به ریاض از سوی آمریکا در راستای غنی‌سازی اورانیوم به صورت مستقل است.

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی تاکید کرد: بایدن همچنان تحت تاثیر تحول بزرگ دیپلماسی در منطقه در زمینه بهبود روابط ایران و عربستان از سوی چین (یکی از دشمنان اصلی آمریکا) قرار دارد و در صدد رقم زدن یک پیروزی در منطقه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: