کد خبر: ۹۵۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۲۵۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی تماس همیاران و معتمدین محلی مبنی بر مشاهده یوزپلنگ در مناطق آزاد جنوب شهرستان اسفراین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین سریعا به محل اعزام شدند.

مشاهده یوزپلنگ آسیایی در اسفراینبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی تماس همیاران و معتمدین محلی مبنی بر مشاهده یوزپلنگ در مناطق آزاد جنوب شهرستان اسفراین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین سریعا به محل اعزام شدند.

رضا شکاریان افزود: محیط بانان با حضور در منطقه در شب بعد نیز یوزپلنگ را مشاهده کردند اما با توجه به تاریکی هوا موفق به ثبت تصویر آن در شب نشدند.

وی اظهارکرد: تصویر گرفته شده از حیوان به علت تاریکی هوا و کیفیت پایین تصویر، تشخیص دقیق آن را مشکل کرده بود اما بررسی کارشناسی رد پا و نمایه های بجای مانده توسط کارشناسان حیات وحش اداره حضور یوزپلنگ را در این منطقه تایید کرد.

شکاریان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت حضور یوزپلنگ در این منطقه، گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین به صورت شبانه روزی در محل حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه مناطق بیابانی جنوب استان قابلیت های ویژه ای جهت حضور یوزپلنگ دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷ مرتبه مشاهده یوزپلنگ در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

خراسان شمالی یکی از زیست گاه های مناسب یوزپلنگ آسیایی است که یکی از مهمترین زیست گاه های آن منطقه میاندشت جاجرم می باشد و تاکنون توسط محیط بان ها و افراد بومی منطقه این گونه حیوانی چندین مرتبه دیده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: