کد خبر: ۹۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۳۷۱
سومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور با عنوان «عهد حضور» با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و ائمه جمعه استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان به میزبانی استان همدان برگزار شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: گره‌گشایی از کار مردم مهم‌ترین رسالت امروز ائمه جمعه استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام محاسبات و نقشه‌های دشمنان را برهم زده است، اظهار داشت: در تمامی این سال‌ها همیشه دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش بودند تا به انقلاب ضربه بزنند. 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی باید وظایف خود را به خوبی بدانند و به آن عمل کنند، یادآور شد: امروز سنگر، مسجد است و قرارگاه، نماز جمعه و مدیریت و فرماندهی هر دوی این مجموعه‌ها با ائمه جمعه است.

وی با بیان اینکه باید بپرسیم امروز وضعیت این سنگرها و قرارگاه‌ها به چه نحوی است، خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده کارها خوب پیش نرفت، معلوم می‌شود که نیازمند کار بیشتری در این عرصه هستیم و به بیان دیگر ارتباط قرارگاه با این مراکز به خوبی برقرار نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با تأکید بر اینکه اگر گاهی مسیر گم شد و یا دچار برخی اختلافات شدیم، این وظیفه فرمانده قرارگاه است که هماهنگ کننده بین نیروها باشد، اظهار کرد: این سفارش حضرت امام خمینی(ره) است که مسجد سنگر است، به بیان دیگر آنجایی که می‌تواند نیروی شایسته برای حضور در این نبرد تربیت کند مسجد است.

وی با اشاره به اینکه اگر در جایی دیگر مقاومت می‌شود، به اعتبار مقاومت و تربیت نیرو در مسجد است، یادآور شد: این کلیدواژه‌ای بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند و امروز نیز باید نسبت به آن حساس باشیم. لازم است تا مساجد را به محل اجتماع گرم مومنین تبدیل کنیم و شاهد حضور پر شور جوانان در آن باشیم و فراموش نکنیم که مسجد، سنگر است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اولویت اول کاری ائمه جمعه را توجه و فعالیت در حوزه مساجد عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه باید آرایش دفاعی متناسب با شرایط را چینش کنند و برای مقاومت نیروها را سازمان دهی کنند و در کنار آن با پشتیبانی سنگرها به حل مشکلات بپردازند و به آن رسیدگی کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم هویت دینی و انقلابی در فرد شکل بگیرد، این مهم با محوریت مسجد محقق می‌شود. توجه به مساجد و ساخت مساجد در اماکن مختلف از ضرورت‌هاست که باید در پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد. ائمه جمعه برای فعالیت در حوزه مسجد، نباید منتظر عمل دیگر نهادها باشند. اگر مشکلی در عرصه مساجد وجود داشته باشد، این وظیفه اصلی روحانیون است که وارد شوند و نقش امامت خود را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: اگر نقش آفرینی ائمه جمعه در ارتباط با مساجد را از آن‌ها بگیرند، این دیگر امامت نیست و رکن هویتی خودش را از دست داده است. ائمه جمعه باید برای رفع کمبودها و مشکلات در گذشته با تمام توان به میدان بیایند. امروز زمان جبران و تدبیر جدید برای این موضوع هستیم.

وی مومن و مجاهد تراز را محصول مسجد تراز عنوان کرد و گفت: با مشاهده زندگی‌نامه شهدا، می‌بینیم که بیش از 97 درصد از شهدا، از بچه‌های مسجدی بودند. دستیابی به محله، شهر و نظام اسلامی، بی مسجد میسر نمی‌شود. در دور جدید مدیریت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از ابتدا بر مساله مسجد تأکید داشتیم و پس از گذشت چندین سال، ضمن تأکید بر اهمیت مسجد، نیازمند بازطراحی دراین حوزه هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اولین نقطه تصمیمات ائمه جمعه در منطقه خودشان، باید مسئله مسجد و اداره مسجد باشد و آن را وظیفه مسلم خود بدانند، خاطرنشان کرد: چه دیگران و نهادهای دیگر همکاری کنند و چه همکاری نکنند، این وظیفه بر دوش ائمه جمعه قرار دارد و لازم است تا برای موفقیت ما به وظیفه، قطعی و مسلم خودمان به شکل مناسب، عاقلانه، عالمانه، هنرمندانه و مجاهدانه عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نهاد امامت جمعه در ارتباط با مساجد کشور باید خودسازی را از خود شروع کند، خاطرنشان کرد: در این مسیر لازم است تا از همه ظرفیت‌های موجود و افراد تأثیرگذار به نحو احسن استفاده کنیم. در بسیاری از مساجد در مناطق مختلف شاهد حضور پرشور نسل جوان هستیم که ضروری است از تجارب این مساجد برای استفاده در مساجد دیگر بهره ببریم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  در پایان خاطرنشان کرد: داشتن ارتباط با مردم و خدمت و گره گشایی از کار مردم، مهم‌ترین رسالتی است که امروز بر دوش ائمه جمعه قرار دارد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: