کد خبر: ۹۵۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۲۱۸
پیشکسوت پرسپولیس در مورد دروازه بان های پرسپولیس صحبت کرد.

فقط دروازه‌بان خارجی نیمکت را تحمل می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، پیشکسوت پرسپولیس در مورد دروازه بان های پرسپولیس صحبت کرد.

ایمان گودرزی؛‌سعید عزیزیان دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی که اتفاقاً سابقه قهرمانی در مسابقات جام در جام آسیا به همراه پرسپولیس را در کارنامه بازیگری خودش دارد در رابطه با شرایط دروازه‌بان اصلی پرسپولیس و تیم ملی حرف می‌زند و از جا افتادن فرهنگ رقابت بین چند بازیکن تراز اول در یک تیم بزرگ صحبت می‌کند و به همین منظور بازی چند گلر درجه یک در زمان مربیگری خودش به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و سرمربیگری افشین قطبی را مثال می‌زند. در رابطه با همه موارد دروازه‌بانی در پرسپولیس گفت‌وگویی با یکی از سه دروازه‌بان گلزن تاریخ پرسپولیس داشتیم.

در رابطه با لیست نقل و انتقالات فکر می‌کنید پرسپولیس در چه پست‌هایی به بازیکن نیاز دارد؟
باید لیست ورودی و خروجی را دید تا بعد از آن در مورد بازیکنان جدید صحبت کرد. به نظرم در وهله نخست جذب مهاجم باید در اولویت قرار گیرد و در بقیه پست‌ها هم با وجود بازیکنان خوبی که قرار دارند باید بازیکن جذب شود.


با جذب بازیکنان خوب خارجی واقعاً می‌توان به موفقیت در آسیا با وجود خریدهای گرانقیمت و نامی تیم‌های دیگر امیدوار بود؟
یحیی با پرسپولیس سابقه و تجربه موفقیت در آسیا و پیش رفتن تا فینال را دارد که این تجربه خیلی خوب می‌تواند به او و تیمش در مسابقات پیش رو کمک کند. از این مسأله هم که بگذریم این بار یحیی در تیمش بازیکنان خیلی خوبی داشت که بر خلاف بار قبل این بازیکنان خیلی می‌توانند به یحیی کمک کنند. به طور مثال ما بازیکنی مانند سروش را در خط میانی داریم که همه جوره می‌تواند به تیم در فاز تهاجمی کمک کند. به همین دلیل می‌توان با حفظ اسکلت تیم و جذب بازیکنان خوب خارجی تیمی قوی را راهی لیگ قهرمانان آسیا ساخت.


اما قبول دارید که برای تکرار قهرمانی سه‌گانه پرسپولیس واقعاً کار سختی را پیش رو دارد؟
صددرصد کار برای تکرار قهرمانی سخت است چون بقیه تیم‌ها روی سیستم بازی و بقیه موارد فنی پرسپولیس زوم می‌کنند و با انگیزه و آنالیز دقیق‌تر به میدان می‌آیند اما حتماً یحیی و تیمش هم باید در همه جام‌ها قوی ظاهر شوند و در همه بازی‌ها پیروز شوند. دقیقاً مانند بازی‌های این فصل که بعد از عید، پرسپولیس موفق شد همه حریفانش را شکست دهد و در نهایت همه جام‌ها را با شایستگی کسب کرد. در واقع منظورم این بود برای تکرار قهرمانی باید همه حریفانتان را ببرید و منتظر اشتباهات آنها باشید تا در جنگ رقابت برنده شده و قهرمان شوید.


به‌عنوان گلر اسبق پرسپولیس که اتفاقاً سابقه مربیگری در پرسپولیس را هم دارد به نظرتان با مشکلاتی که پیش آمده بیرانوند در پرسپولیس می‌ماند و با حضور او دروازه‌بان بزرگ دیگری می‌آید؟
پرسپولیس باید دو گلر خوب داشته باشد و به نظرم این فرهنگ باید در بین دروازه‌بان‌ها و گلرهای ما جا بیفتد که با هم رقابت کنند و بهترین در درون دروازه قرار بگیرد. مثلاً زمانی که خودم مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس بودم و افشین قطبی هم سرمربی بود ما سه دروازه‌بان تاپ ایران یعنی رودباریان، کریمی و واعظی را در پرسپولیس داشتیم و حقیقی هم دروازه‌بان چهارم تیم ما بود. این در حالی بود که هیچ مشکلی نداشتیم و گلرها بخوبی کار می‌کردند. در حال حاضر اما شرایط فرق کرده و دروازه‌بان تاپ نمی‌آید ذخیره بنشیند در حالی که دروازه‌بان خارجی برای بازی و تمرین با گلر تاپ ایرانی می‌آید و مشکلی هم پیش نمی‌آید. مثل رادوشوویچ که در زمان حضورش در پرسپولیس همیشه تعامل خوبی داشت و تنها به‌عنوان دروازه‌بان حرفه‌ای کارش را انجام می‌داد و با انگیزه بالا تمرین می‌کرد و هر زمانی هم که نیاز بود به بهترین شکل ممکن برای تیمش بازی می‌کرد و فرهنگ رقابت را همیشه رعایت می‌کرد.


اختلاف باشگاه پرسپولیس با بیرانوند قابل حل است؟
حتماً قابل ‌حل است چون اسناد قراردادی و بقیه مسائل وجود دارد به همین دلیل طرفین با صحبت می‌توانند مشکل را حل کرده و زمینه حضور مجدد بیرانوند را در پرسپولیس فراهم سازند.

 

بیرانوند گفته که از اروپا پیشنهاد دارد و با این پیشنهاد احتمال جدایی‌اش را داده.
روش بازی تیم‌های اروپایی با تیم‌های ایرانی فرق دارد. بازی آنها به‌گونه‌ای است که تیم‌ها با روش‌های متعدد حمله می‌کنند و کار را برای دروازه‌بان دشوار می‌سازند، در حالی که در ایران اینطور نیست. از طرفی بیرانوند باید این را هم در نظر بگیرد که اگر به اروپا برود و بازی نکند به چه دردی می‌خورد، مانند مشکلی که برای نیازمند به وجود آمد به همین دلیل اگر قرار باشد بیرانوند برود و بازی نکند اروپا رفتنش هیچ فایده‌ای ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: