کد خبر: ۹۵۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۲۷۱
سید محمد حسینی در مورد موضع مجلس در قبال عباس علی آبادی گزینه معرفی شده دولت برای تصدی گری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: رویکرد مجلس بسیار مثبت بوده است و جو منفی مشاهده نکردیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: رویکرد مجلس در قبال گزینه پیشنهادی وزارت صمت مثبت استبه گزارش خبرداغ ، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با  فارس، در مورد موضع مجلس در قبال  عباس علی آبادی گزینه معرفی شده دولت برای تصدی گری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: رویکرد مجلس بسیار مثبت بوده است و جو منفی مشاهده نکردیم.

وی افزود: ایشان چهره‌ای شناخته شده است، تجربه و تخصص دارد و علاوه بر بخش دولتی در بخش غیردولتی نیز فعال بوده است. علی آبادی توانمندی بالایی دارد و تاکنون از معرفی ایشان به عنوان گزینه تصدی‌گری وزارت صمت استقبال خوبی شده است.

سید رضا فاطمی امین وزیر پیشین صمت در دهم اردیبهشت سال جاری استیضاح شد که نمایندگان مجلس با ادامه کار وی در مسند وزارت صمت موافقت نکردند. 9 خردادماه عباس علی‌آبادی مدیرعامل فعلی شرکت مپنا به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد. جلسه رای اعتماد علی آبادی فردا برگزار خواهد شد.

علی آبادی متولد ۱۳۴۰ است و اصالتی اراکی دارد؛ مدیر عامل گروه صنعتی مپنا، فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد. عباس علی آبادی سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز در کارنامه خود دارد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: