کد خبر: ۹۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
تعداد بازدید: ۲۴۲
خوان لوپز کارو! این نام گزینه اسپانیایی است که اخیراً حوالی باشگاه استقلال شنیده شده است. حجت کریمی که دیروز از سوی اعضای مجمع باشگاه استقلال در سمت سرپرستی موقت این باشگاه ابقا شد، نام این مربی را تأیید کرده است.
بدون جام، بدون تیم؛ گزینه استقلال!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، خوان لوپز کارو! این نام گزینه اسپانیایی است که اخیراً حوالی باشگاه استقلال شنیده شده است. حجت کریمی که دیروز از سوی اعضای مجمع باشگاه استقلال در سمت سرپرستی موقت این باشگاه ابقا شد، نام این مربی را تأیید کرده است.

حمیدرضا عرب؛ کریمی بی آنکه اشاره‌ای به رزومه بسیار ضعیف این مربی در فوتبال اروپا داشته باشد، تنها به بیان این جمله بسنده کرده که برای جذب مربی خارجی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نمی‌رویم و این مربی مد نظر ما است که برای عقد قرارداد و دیدن امکانات باشگاه باید به ایران بیاید! کریمی در حالی این جملات را به زبان آورده که نکته پر اهمیت جذب مربی خارجی سفر مسئولان باشگاه به خارج از ایران نیست و آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سرمربی مورد نظر قابلیت موفقیت در استقلال را دارد و آیا می‌تواند منشأ تحولاتی در این باشگاه باشد یا خیر؟!
اگر مسأله سن را لحاظ نکنیم و کارو را با وجود رسیدن به 60 سالگی همچنان مرد کار بدانیم، اما کارنامه این مربی پر بار و امیدوارکننده نیست.
خوان رامو لوپز کارو در میانه‌های فصل 2006-2005 به جای سرمربی وقت لوکزامبورک، سکان هدایت باشگاه رئال مادرید را به عهده گرفت. این مربی در مجموع 7 ماه در رئال مادرید حضور داشت. 33 بازی روی نیمکت این باشگاه شهیر اسپانیایی نشست. 17 برد. 10 مساوی و 6 باخت در نهایت عاید کارش شد. در آخر کارو فصل را با 12 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا به پایان رساند و با قرار گرفتن در جایگاه دوم مأموریتش را تمام کرد اما اوج فاجعه آنجا بود که کارو با یک تیم کهکشانی که همواره در لیگ قهرمانان اروپا مدعی قهرمانی به حساب می‌آمد نتوانست به جایگاه مناسبی دست یابد و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد.

بدون جام، بدون تیم؛ گزینه استقلال!


به این اسامی بنگرید: رونالدو، رائول، زیدان، بکام، گوتی، کاسیاس، سالگادو، کارلوس، هلگرا و... اینها بازیکنان تیم رئال مادرید آن زمان بودند که کارو نتوانست مقامی با این حجم از ستاره‌ها به دست آورد. وضعیتی که ممکن است در باشگاه استقلال نیز به وجود بیاید و در مختصات لیگ ایران نیز همواره ستاره‌ها در ترکیب استقلال به میدان می‌روند اما روشن نیست که سرمربی خارجی مورد نظر باشگاه استقلال آیا قابلیت کار با این بازیکنان نامی را داشته باشد یا خیر؟!
بعد از آن فصل سیاه کارو از باشگاه رئال جدا شد اما این پایان تیره‌روزی‌های مرد اسپانیایی نبود. کارو در تیم‌های رسینگ سانتاندر، لوانته و سلتاویگو نیز نتیجه مطلوبی نگرفت. او که سابقه مربیگری در تیم زیر21 سال اسپانیا را در کارنامه داشت به دنبال انبوهی از ناکامی‌ها راهی تیم ملی عربستان شد اما تیم را در مرحله پیش مقدماتی انتخابی جام جهانی فوتبال (2014 برزیل) از گردونه رقابت‌ها حذف کرد تا ضعیف‌ترین کارنامه تاریخ عربستان را رقم بزند. کارو در تیم ملی عمان نیز دستاوردی نداشت و نتوانست در عمان نیز مربی تحول‌گرایی باشد.
سرمربی اسپانیایی حتی در باشگاه شن‌زن چین هم به جایگاه رفیعی نرسید. کارو در چین با شن‌زن در مرحله سوم جام حذفی کنار رفت. در لیگ ششم شد و با 25 بازی 14 برد، 6 مساوی و 5 باخت در نهایت از این باشگاه جدا شد.

López Caro se presenta en el Santiago Bernabéu ante el colíder Osasuna


کارو حالا در شرایطی گزینه مربیگری استقلال شده که 4 سال است مربیگری نکرده است و این سؤال مهم مطرح است که اگر سرمربی مورد نظر باشگاه استقلال در نهایت به توافق برسد و سرمربی استقلال شود آیا توان موفقیت با این باشگاه را خواهد داشت؟!
کارو با هزینه شخصی در ایران؟
گفته می‌شود این مربی اسپانیایی قرار است سه‌شنبه به ایران بیاید. درباره سفر او حرف و حدیث‌های متعددی به گوش می‌رسد. در این باره گفته شده که کارو قرار است تمام هزینه‌های سفرش به ایران را شخصاً بپردازد. این موضوع شاید به واسطه سال‌ها بیکاری مربی اسپانیایی قابل پذیرش باشد اما به هر حال صرف چنین هزینه‌ای برای حضور در ایران نمی‌تواند تا زمانی که مورد تأیید این مربی قرار بگیرد، مورد پذیرش باشد. شاید اگر کارو به ایران بیاید اولین سؤالی که از او شود درباره پرداخت هزینه‌های سفرش به ایران باشد تا شاید این موضوع شفاف‌سازی شود؟!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: