کد خبر: ۹۵۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۳۹۹
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲۳۰ سارق حرفه‌ای با تلاش مأموران پلیس آگاهی خبر داد.

دستگیری ۲۳۰ سارق حرفه‌ای در پایتختبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس :سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در حاشیه طرح تشدید برخورد با سارقان و مالخران در جمع خبرنگاران به عملکرد ماموران پلیس آگاهی اشاره و اظهار داشت: در یک هفته اخیر ۲۳۰ سارق حرفه‌ای در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۳۰ نفر مالخر هم شناسایی و دستگیر شدند از کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه خبر داد و گفت: سارقانی که در این مدت دستگیر شدند در باندهای مختلف زورگیری، کیف‌قاپی، موبایل قاپی، سرقت منزل، خودرو و محتویات خودرو و ... عضویت و فعالیت داشتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح برخورد با مالخران نیز علاوه بر طرح مقابله با سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد از هماهنگی با دستگاه قضایی خبر داد و گفت: قرار است با هدف قطع زنجیره سرقت در تهران با این دسته از متهمان نیز به طور جد برخورد شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: براساس هماهنگی‌صورت‌گرفته با دستگاه قضایی،‌ به پرونده تمام مجرمانی که اقدام به سرقت‌های خشن می‌کنند به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس تهران بر مالخران اشراف اطلاعاتی داشته و بسیاری از واحدهای صنفی فعال در این زمینه را شناسایی کرده است افزود: پلیس ابتدا به صنوفی که در زمینه خریداری اموال مسروقه فعالیت می‌کنند، اخطار پلمب داده و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی صنوف مختلف را پلمب کرده و در صورت تکرار جرم پرونده قضایی برای این دسته از واحدهای صنفی تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه در تشریح جزئیات ۶۱ باند سرقت و دستگیری ۲۳۲ متهم اظهارداشت: یکی از باندها در خصوص شناسایی و دستگیری سارقین مسلحی بود که که در اواسط سال گذشته در خیابان میرداماد مقابل مرکز خرید ارز با دو دستگاه موتورسیکلت قصد کیف قاپی از یک شهروند را داشتند که به واسطه مقاومت از سوی صاحب کیف حاوی ارز اقدام به تیراندازی کردند و به واسطه تیراندازی سارقان، مالک کیف مورد هدف گلوله قرار گرفت و یک عابر نیز از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت که درنهایت دو متهم پرونده با انجام اقدامات پلیسی در شهرستان اسلامشهر شناسایی، دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

وی گفت: شناسایی و دستگیری باند سرقت مسلحانه و کشف یک قبضه وینچستر و دو کیلو موادمخدر از مخفیگاه متهمین پرونده دیگری بود که در اواخر سال گذشته به پلیس ارجاع شد؛ در این پرونده فردی به هویت مشخص جهت خرید یک دستگاه موتورسیکلت به همراه مبلغ 53 میلیون تومان به نشانی پاسداران – خیابان پایدار فرد مراجعه می‌کند که در این زمان دو نفر مسلح به وی حمله ور شده و با تهدید اسلحه کمری و ضرب و شتم وجوه نقد وی را سرقت می‌کنند که در ادامه دو متهم شناسایی و در منطقه مشیریه تهران دستگیر شده و از مخفیگاه آنان یک قبضه وینچستر و دو کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی در ادامه به سرقت تحت عنوان مأمور اشاره و بیان داشت: اعضای این باند در مناطق مختلف تهران، پس از شناسایی منازل از جمله منازل اتباع خارجه و تحت عنوان مأمور و با سوء استفاده از تجهیزات پلیسی و کارت شناسایی مجعول وارد منزل مالباختگان شده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوهات نقد و اموال باارزش داخل منازل می‌کردند که سه متهم پرونده شناسایی، دستگیر و از مخفیگاه آنها یک قبضه سلاح کمری و مقادیری اموال مسروقه کشف گردید؛ همچنین اعضای یک باند که با استفاده از چندین دستگاه موتورسیکلت، در مناطق مختلف شهر تهران از جمله شوش و مولوی با شناسایی شهروندان دارای گوشی های تلفن همراه گران‌قیمت، آنها را تعقیب و در فرصت مناسب اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه آنها به شیوه‌های مختلف گوشی قاپی و زورگیری می کردند نیز شناسایی شدند.

وی گفت: با انجام اقدامات ویژه پلیسی تعداد 11 عضو این باند شناسایی، دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به سرقت‌های متعدد به شیوه یاد شده اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای باند سرقت موتورسیکلت خبر داد و تصریح کرد: اعضای این باند در مناطق مختلف تهران به ویژه مناطق مرکزی و محدوده بازار، انواع موتورسیکلت‌ها را شناسایی کرده و در فرصت و موقعیت مناسب اقدام به سرقت کرده و پس از سرقت موتورسیکلت‌های مسروقه را جهت فروش به استان‌های شمالی کشور منتقل می کردند که با دستگیری 4 عضو این باند، تاکنون بیش از 30 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین و کشف سایر اموال مسروقه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

وی گفت: شناسایی و دستگیری باند سارقین خودرو و فروش خودروهای مسروقه به شیوه سندنمره از دیگر باندهایی بود که با تلاش ماموران پلیس آگاهی و با شناسایی سه عضو این گروه از سارقین منهدم شد؛ از دستگیرشدگان تاکنون 10 دستگاه خودرو مسروقه کشف و تحقیقات جهت شناسایی سایر خودروهای مسروقه در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین با تلاش ماموران پلیس آگاهی 11 نفر از محکومین متواری دارای آرای قطعی قضایی در حوزه سرقت نیز شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی مربوطه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: