کد خبر: ۹۵۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
تعداد بازدید: ۲۹۸
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه امروز (یکشنبه) با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

اردوغان پیروز انتخابات شد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه امروز (یکشنبه) با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

 

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ مردم ترکیه امروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و اردوغان توانست با کسب اکثریت آراء به پیروزی دست پیدا کند.

دور اول انتخابات که در ۱۴ مه میان سه نامزد شامل اردوغان، قلیچداراوغلو و سینان اوغان برگزار شد، به نتیجه مشخصی نرسید و هیچ یک از نامزدها نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کنند و کار به دور دوم انتخابات میان دو نامزد برتر رسید.

دور اول انتخابات با نتیجه ۴۹.۵۱ درصد آرا برای اردوغان و ۴۴.۸ درصد برای قلیچداراوغلو به پایان رسید، در نهایت اردوغان امروز توانست رقیبش قلیچداراوغلو  را شکست دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: