کد خبر: ۹۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
تعداد بازدید: ۱۹۸
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مولفه های تهدیدساز است که باید اقدام های جدی و عملی برای برخورد با آن اتخاذ شود.

عزیزی در دیدار با «سرگئی پاسپلوف»: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از مؤلفه‌های تهدیدساز استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود در بلاروس، امروز پنجشنبه (28 اردیبهشت) با «سرگئی پاسپلوف» دبیر اجرایی پیمان امنیت جمعی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار برقراری ثبات و امنیت را یکی از نیازهای منطقه دانست و گفت: باید تلاش کرد گفت‌وگوهای مستمر میان کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی به برقراری امنیت پایدار در منطقه منجر شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در همین زمینه تحریم، تروریسم و سیاست یکجانبه‌گرایانه آمریکا را تهدیدی برای همه کشورهای جهان خواند و افزود: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مؤلفه‌های تهدیدساز است که باید اقدام‌های جدی و عملی برای برخورد با آن اتخاذ شود.

وی، اجماع کشورهای همسو برای نقش‌آفرینی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم ارزیابی و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجارب مهمی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و مبارزه با تروریسم کسب کرده است و این آمادگی را داریم که این تجارب را در اختیار کشورهای مبتلابه قرار دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان، تروریسم سازمان‌یافته، اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه و مواد مخدر را از موضوعات قابل طرح در پیمان امنیت جمعی دانست و برای کشورهای عضو پیمان مذکور برای دستیابی به اهداف مدنظر آرزوی توفیق کرد.

دبیر اجرایی پیمان امنیت جمعی: تجارب ایران در مبارزه با تروریسم و تحریم به کشورهای دیگر کمک خواهد کرد

همچنین در ادامه این دیدار «سرگئی پاسپلوف» دبیر اجرایی پیمان امنیت جمعی با قدردانی از حضور هیأتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست، گفت: جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران همواره حضوری سازنده و مثبت در نشست‌های پیمان امنیت جمعی داشته است.

«پاسپلوف» در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مطمئنأ تجارب جمهوری‌‌ اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تحریم می‌تواند به دیگر کشورها کمک کند و پیمان امنیت جمعی با رایزنی‌های مستمر به دنبال رسیدن به یک اجماع برای برقراری امنیت منطقه‌ای است.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: