کد خبر: ۹۵۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۱۸۳
زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه پیشنهادهایی درباره دستورالعمل گسترش تعاملات علمی و بین المللی و شیوه نامه اعطای پژوهانه به اعضای عیات علمی پرداخت و گفت: پیشنهاد اول، امتیازهای دوره دکترا و پسادکترا است. می توانیم اساتید جدید را لحاظ کنیم. پیشنهاد دوم این است که برای اساتید انتقالی امتیاز برون داده های دانشگاه مبدا را لحاظ کنیم.

وزیر علوم: علم کشور افت کرده / می‌خواهیم جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیریمبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه پیشنهادهایی درباره دستورالعمل گسترش تعاملات علمی و بین المللی و شیوه نامه اعطای پژوهانه به اعضای عیات علمی پرداخت و گفت: پیشنهاد اول، امتیازهای دوره دکترا و پسادکترا است. می توانیم اساتید جدید را لحاظ کنیم. پیشنهاد دوم این است که برای اساتید انتقالی امتیاز برون داده های دانشگاه مبدا را لحاظ کنیم.

زلفی گل که در اجلاس روسای دانشگاهها در محل موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری جهان اسلام در شیراز سخن می گفت، با تاکید بر اینکه علم کشور افت کرده است، بیان کرد: متاسفانه برخی از بزرگان از مقالات انتقاد می گیرند طوری شده که انگار مقاله نویسان، مرتکب جرم می شوند. تولید ثروت با تولید علم قابل جمع است. دانشگاه بدون تولید علم و مقاله دانشگاه نیست.

وی با اشاره به اینکه از طریق مقاله یاد می دهیم، افزود: ارزش علم در تبدیل آن به فناوری است. اولویت اول دانشگاه، آموزش و اولویت بعدی، تولید علم است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه آیین نامه پژوهانه حداقلی است، ادامه داد: برای فرصت مطالعاتی پیشنهاد این است که عضو هیات علمی برنامه ای ارائه دهد.

وی ادامه داد: اگر المپیادهای علمی برگزار می شود آیا هدف این است که 40 نفر اول تقدیر شود. این طور نیست در واقع قصد ایجاد انگیزه است.

زلفی گل تصریح کرد: روسای دانشگاه ها جوری برخورد نکنند که گویا بین علوم انسانی و دیگر علوم جنگ است. رشته های علوم انسانی نمی توانند پژوهشانه را خرج کنند. اما مهندسی و رشته های علوم طبیعی برای کار به بستر و هزینه دارند. کتاب نوشتن در رشته علوم انسانی بهتر و راحتتر است.

وی با بیان اینکه جزو یک درصد برتر شدن در رشته فیزیک یعنی شاهکار انجام دادن، خاطرنشان کرد: باید هر رشته ای با همان رشته مقایسه شود نه با رشته های دیگر .هزینه این پژوهانه 5 درصد اعتبارات دانشگاه را شامل می شود. خواهش این است که همه دانشگاهها اجرایی کنند و شیوه نامه امتیازها و نحوه هزینه کرد را خود دانشگاهها بنویسند.

وی یادآور شد: خبر دارم که به دانشجو پژوهانه می دهند بعد پژوهانه را استاد برای خود برمی دارد. پژوهانه برای دانشجو هست نباید به جیب استاد برود. می خواهیم جلوی ریخت و پاش ها را بگیریم و هزینه ها سر جای خودش هزینه شود.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
United States of America
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
آقا این دانشگاه پیام نور به فساد و تباهی کشیده شده است. به زودی انفجار رخ خواهد داد. دو سال است استاد این دانشگاه با بهانه های واهی و ستم آشکار حتی یک ریال افزایش حقوق نداشته است. با تشکیل هیاتی وضع این دانشگاه از نزدیک بررسی شود.
ناصر
United States of America
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
آقا این دانشگاه پیام نور به فساد و تباهی کشیده شده است. به زودی انفجار رخ خواهد داد. دو سال است استاد این دانشگاه با بهانه های واهی و ستم آشکار حتی یک ریال افزایش حقوق نداشته است. با تشکیل هیاتی وضع این دانشگاه از نزدیک بررسی شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: