کد خبر: ۹۵۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۵
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موردی که در هندسه نظم جدید جهانی باید به آن توجه داشت آن است که بازیگران جدیدی پدیدار شدند که قدرتشان کمتر از دولت ها نیست و نگاه ژئوپولوتیکی در سرزمین ها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

قالیباف: نگاه ژئوپولوتیکی در سرزمین‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در همایش هندسه نظم جدید جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: باید در ابتدای این نشست که وقتی همه با نگاه منصفانه به آن می‌نگریم و با هر سلیقه و گرایشی باشیم، می دانیم که چنین فرصت های اگر امروز برای جامعه بشری و اسلامی و جهان اسلام فراهم شده شاهد تغییر در نظم جدید جهانی به نفع بشریت آزادی‌خواهان به ویژه مسلمانان هستیم که همه مدیون امام و شهدا ست.

وی افزود: امام جز برای خدا کلامی نگفت و غیر از راه خدا گامی بر نداشت، انقلاب اسلامی در این حرکت نقش کلیدی و اساسی داشته و دارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا بیان کرد: یاد شهدای سرفراز به ویژه در راس آن‌ها شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی می‌داریم که در مقابل سلطه مستکبرین این گونه در منطقه ایستادند و آن‌ها را محکوم به شکست کردند.

قالیباف با بیان اینکه بدون شک همه کارشناسان و محققان این را پذیرفته‌اند که دنیا در حال تغییر در نظام جهانی است، گفت: اینجا جایی است که در آن اتفاق نظر وجود دارد. شاید جایی که اختلاف نظر باشد در مختصات این نظم جهانی و شکل‌گیری آینده این نظام جهانی است که آیا تک قطبی خواهد شد؟ آیا در حقیقت جابجایی در قدرت می خواهد دوقطبی‌ یا چند قطبی خواهد شد؟ موردی که در هندسه نظم جدید جهانی باید به آن توجه داشت آن است که بازیگران جدیدی پدیدار شدند که قدرتشان کمتر از دولت ها نیست و نگاه ژئوپولوتیکی در سرزمین ها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی ادامه داد: این موضوع از اوایل دهه قرن ۲۱ مصرف شده است که قرن بیست و یکم قرن آسیا است که در اقتصاد سیاسی و چه در حوزه مسائل فرهنگی و فنی.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: