کد خبر: ۹۵۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۱۴۴
یک متخصص پوست و مو گفت: پوست در ناحیه آرنج و زانو ضخیم شده است و هر کجا که پوست ضخیم شود، تیره رنگ می شود؛ ولی در واقع این تیرگی ها با لک اشتباه گرفته می شوند.
علت تیرگی های آرنج و زانو چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از بهداشت‌نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: پوست در ناحیه آرنج و زانو ضخیم شده است و هر کجا که پوست ضخیم شود، تیره رنگ می شود؛ ولی در واقع این تیرگی ها با لک اشتباه گرفته می شوند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو با اشاره به نقش لیزر در درمان بیماری های پوست و مو و به ویژه کک و مک و ملاسما افزود: لیزر در درمان ملاسما خیلی توصیه نمی شود و می توان گفت لیزر کردن به ملاسما خوب جواب نمی دهد. استفاده از لیزر در درمان لک ناشی از جوش گاه نیز توصیه نمی شود درمان اگر دارویی باشد، بهتر است.

وی با بیان اینکه هر کسی که به دلیل مشکل پوستی از لیزر استفاده می کند؛ باید به طور مداوم، پس از انجام این کار، از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کند، ادامه داد: در صورت استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب پس از لیزر، ممکن است لکه های پوستی دوباره نمایان شود.

احسانی با اشاره به اینکه علت لکه های پوستی ممکن است به بیماری های قارچی و میروبی باشد، گفت: این لکه ها باعث تیره شدن ناحیه ی مبتلا می شوند. البته با آزمایش می توان مشخص نمود که آیا عوامل قارچی باعث ایجاد لکه ها شده اند یا میکروبی؛ ممکن است علت این لکه ها عوامل قارچی و عفونی هم نباشند.

وی در پاسخ به این پرسش که علت تیرگی های ایجاد شده در آرنج و زانو چیست و این لکه ها چگونه درمان می شوند؟، ادامه داد: در واقع این ها با لک اشتباه می شوند. پوست در این ناحیه ضخیم شده و هر جا پوست ضخیم شود، تیره رنگ می شود. درمان این حالت، داروی ضد لک نیست؛ بلکه به این افراد داروهایی داده می شود که پوست را نازک می کند؛ یعنی ضخامت پوست را با دارو کم تر می کند. یادمان باشد که درمان لک با یک جلسه امکان پذیز نیست و درمان این افراد نیاز به پیگیری و مراجعات مکرر دارد.

احسانی در خصوص استفاده ضد آفتاب گفت: افراد معمولی باید از ضد آفتاب با SPF بین ۳۰ تا ۵۰ استفاده کنند؛ اما افراد مبتلا به بیماری XP که پوستشان حساس است و از ۲ سالگی کک و مک می زنند و در ۴ سالگی مستعد سرطان می شوند از ضد آفتاب با SPF بالا بهره ببرند.

این متخصص پوست و مو در پایان اظهارداشت: این افراد باید از ضد آفتاب شیمیایی هم استفاده کنند. در افراد سفید پوست که پوست بسیار حساس دارند نیز باید از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: