کد خبر: ۹۵۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۱۳۲
دبیر شورای نگهبان، گفت: رشد تولید جز با همه‌گیر شدن فرهنگ تلاش محقق نخواهد شد و حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آن‌ها یکی از ملزومات این امر مهم است.

آیت‌‌الله جنتی: حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آن‌ها یکی از ملزومات رشد تولید استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) در جلسه این شورا با گرامیداشت روز معلم و تبریک به معلمان کشورمان، گفت: دیروز سالروز شهادت شهید مطهری (ره) بود که به نام روز معلم انتخاب شده که حقیقتا انتخاب درستی است، چرا که ایشان، شهید راه آگاهی‌بخشی بودند و شغل معلمی هم تبلور آگاهی‌بخشی است.

وی آثار به جا مانده از استاد شهید مرتضی مطهری را بسیار ارزشمند دانست و افزود: در اهمیت این آثار همین بس که حضرت امام خمینی (ره) همگان را به حفظ آن‌ها سفارش کرده و فرموده‌اند: «من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می‏‌کنم که کتاب‌‏های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود.»

آیت‌الله جنتی از رسانه‌ و سازمان‌های فرهنگی خواست تا برای آشنایی بیشتر جوانان با آثار استاد شهید مطهری برنامه‌ریزی کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر این هفته را به همه کارگران و تولیدکنندگان کشور تبریک گفت و اظهار کرد: در هفته کار و کارگر به سر می‌بریم؛ در معارف اسلامی کار و کارگر دارای جایگاهی بسیار والا هستند.

وی تصریح کرد: در اسلام از کار به عنوان عبادت یاد شده و کارگر را شهید زنده برشمرده‌اند که بوسه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بر دستان کارگر افتخاری ابدی است که نصیب این قشر با ارزش شده و یک فرهنگ‌سازی ماندگار است.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: رشد تولید جز با همه‌گیر شدن فرهنگ تلاش محقق نخواهد شد و حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آن‌ها یکی از ملزومات این امر مهم است.

دبیر شورای نگهبان در پایان گفت: اگر در هر جامعه‌ای تلاش به ارزش تبدیل و از افراد پرتلاش قدردانی شود و روش‌هایی مانند دلالی نکوهش شود، قطعا آن جامعه مسیر پیشرفت و تعالی را طی خواهد کرد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
اگر مسلمان، دین اسلام وقرآن را قبول دارید نباید حق وحقوق کارکنان، بازنشسته ها پایمال و ضایع کنند
حرف دل همه مظلومان
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
قانون و عدالت را رعایت کنید
به حقوق هر بازنشسته تامین اجتماعی چقدر اضافه شد؟
مرحله اول افزایش ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱
برای بازنشسته تامین اجتماعی با ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه بیمه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ با ۱۰درصد مبلغ ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان واریز کردند
برای بازنشسته تامین اجتماعی با ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه بیمه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ با ۱۰درصد مبلغ ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان واریز کردند
آیا این عدالت است
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
با چه منطقی حقوق بازنشستگان فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟
قیمت تمامی کالاها و خدمات دولت به مردم از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به تازگی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی نیز حدود ۴۰درصد افزایش یافته است، در چنین شرایطی و با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی‌های لجام گسیخته در کشور افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان که متأسفانه هنور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برچه اساس و منطقی تعیین و محاسبه شده است؟ کرایه خانه‌ای که سال گذشته ۲ میلیون تومان بوده حالا چرا به ۴ میلیون افزایش یافته است؟ چرا با روح و روان بازنشستگانی که حداقل حقوق را می‌گیرند و بعد از ۳۰ سال خدمت نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، این گونه بازی می‌شود؟ آیا مسئول و مدیری در شرایط فعلی با حقوق‌های ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه می‌تواند روزگار بگذراند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 1 میلیون و 800 هزار تومان بگیرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
از سال ۱۳۹۷ تاکنون خودرو را هر سه ماه گران می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست چرا؟
نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی چه غلطی می کنند تاکنون در مورد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
قیمت ها کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیزه هر روز توسط دولت و مسئولان گران می‌ شود و حقوق بازنشسته های هم 20 درصد افزایش یافته است چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
شرم آور و تاسف بار است که مدیران، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از دی ماه سال 1400 تاکنون هیچ کاری و هیچ اقدامی برای حل مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات نکردند و سکوت اختیار کرده اند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: