کد خبر: ۹۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید: ۱۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در 190 کشور جهان اجرا می‌شود، گفت: نرخ این مالیات در کانادا 42 درصد است.

صفایی: مالیات بر عایدی سرمایه در 190 کشور جهان اجرا می‌شود/ نرخ این مالیات در کانادا 42 درصد استبه گزارش خبرداغ ، محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس، گفت:‌ این طرح هم اکنون در صحن مجلس در حال بررسی است و کار تصویب 5 ماده دیگر آن باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس، مواد طرح مالیات بر عایدی سرمایه، شامل 5 مورد طلا، ارز، زمین، مسکن و خودرو  می‌شود و بناست در معاملات تا 20 درصد مالیات بر این موارد تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروزه مالیات بر عایدی سرمایه در 190 کشور جهان اجرایی می‌شود و حتی کشورهای سرمایه‌دار برای جلوگیری از هدایت سرمایه‌ها به سمت سوداگری، مالیات بر عایدی سرمایه را به‌طور جد اجرا می‌کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: در کشور کانادا 42 درصد مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته می‌شود که این میزان در کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس 28 درصد است.

وی افزود: البته به نظر من طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در مجلس تا به اینجای کار تصویب شده، دارای ضعف و ایرداتی است و من از آقای خاندوزی خواسته‌ام پس از تصویب این طرح و تبدیل شدن آن به قانون، لایحه اصلاحی با قید دو فوریت به مجلس ارسال کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: یکی از ضعف‌های جدی این مصوبه این است که تا 4 واحد مسکونی برای هر فرد از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شده است.

صفایی خاطرنشان کرد: ایراد دیگری که به این طرح وارد می دانم این است که در مصوبه مجلس آمده که برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه ابتدا تورم روز از قیمت کسر شده و بعد مالیات اخذ می شود اگر بخواهد کار اینگونه باشد که ابتدا تورم روز کسر شود و بعد مالیات بر عایدی سرمایه را اخذ کنیم پس باید به هنگام اخذ مالیات از حقوق کارگران ابتدا تورم روز را کسب کرده و بعد از حقوق کارگران مالیات دریافت کنیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: