کد خبر: ۹۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۹
جوادی حصار: انباشت مطالبات مردمی در خراسان نیز بر این روند تاثیر گذاشته است در حالیکه پیشتر مردم، این منطقه را جدا تلقی می کردند. مردم مشهد و خراسان هیچ تمایزی از جهت حقوق شهروندی با شهروندان دیگر نقاط کشور از جمله با تهران ندارند. معنا ندارد که در تهران به عنوان پایتخت فضای فرهنگی باز باشد و با وسعت نظر با مسائل برخورد کنند اما در مشهد و شهر های مشابه این اتفاق نیفتد. بنظر من این رفتار اگر ادامه پیدا کند عاقلانه است.

یک تغییر رویکرد فرهنگی در کل ایران حادث شده / انباشت مطالبات مردمی در خراسان نیز باعث تغییرات در مشهد هم شده / چه فرقی با شیعیان کشور‌های دوست داریم؛ نمی‌توانیم بگوییم شیعیان ایران از شیعیان دیگر کشور‌ها شیعه‌تر هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، خبر اجازه برگزاری کنسرت در مشهد نشان از پذیرفتن برخی تغییرات فرهنگی و گشایش ها در سطوح بالای این شهر است، هر چند ظاهرا سال گذشته نیز جشنواره چند ملیتی مشابهی نیز برگزار شده است.. نکته قابل توجه اینجاست که برگزاری کنسرت در دوران دولت روحانی در همین شهر ها با موانع متعددی روبرو بود، اما اکنون به نظر می رسد فضا تغییر کرده است.

محمدصاق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب در مشهد، در آغاز درباره تغییرات در مشهد و اجازه برگزاری کنسرت به «انتخاب» گفت: یک تغییر رویکرد فرهنگی بنا به ضرورت های کشور در کل ایران حادث شده است. اینکه مسئله حجاب با سهولت بیشتری نگاه می شود، یا مسائل امر به معروف با روش فرهنگی تری قرار است اجرا شود نشان از این موضوع دارد. مشهد نیز باید دستخوش تغییر می شد و من تصور می کنم این گشایش ناشی از اتفاقات و حوادث اخیر است.

وی افزود: انباشت مطالبات مردمی در خراسان نیز بر این روند تاثیر گذاشته است در حالیکه پیشتر مردم، این منطقه را جدا تلقی می کردند. مردم مشهد و خراسان هیچ تمایزی از جهت حقوق شهروندی با شهروندان دیگر نقاط کشور از جمله با تهران ندارند. معنا ندارد که در تهران به عنوان پایتخت فضای فرهنگی باز باشد و با وسعت نظر با مسائل برخورد کنند اما در مشهد و شهر های مشابه این اتفاق نیفتد. بنظر من این رفتار اگر ادامه پیدا کند عاقلانه است.

جوادی حصار خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی، مقداری در برخی حوزه ها شاهد برخی گشایش ها بوده ایم. از جمله در بحث برخورد با مسائل مربوط به حجاب، مشهد هم درگیر تغییراتی شده است که ناشی از تغییر رویکرد ملی نسبت به مواجهه با مقوله ی حجاب است.

جوادی حصار در پایان گفت: امیدوارم مسائل فرهنگی در ایران حداقل در حوزه ی رفتار های فردی با کشورهایی که دوست ما هستند مقایسه شود. این استثنا قائل شدن ها و مسلمان های ایران را متمایز دانستن، یک رفتار بدعت آمیزی است که نه مسلمان ها به آن تن می دهند نه دیگران آن را قبول می کنند. چه فرقی با شیعیان این کشورهای دوست داریم؛ ما نمی توانیم بگوییم شیعیان ایران از شیعیان دیگر کشور ها شیعه تر هستند. شیعه ایرانی و عراقی هر دو محب اهل بیت اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: