کد خبر: ۹۵۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۱۳۷
آتش‌سوزی در بیمارستانی در پکن دستکم ۲۹ کشته برجای گذاشته و پلیس ۱۲ نفر را برای بازجویی بازداشت کرده است. این آتش سوزی که یکی از مرگبارترین آتش‌سوزی‌ها در سال‌های اخیر در چین است، حدود ساعت ۱۳:۰۰ سه‌شنبه (۱۸ آوریل) به وقت محلی در بیمارستان چانگفِنگ در پکن رخ داد.

۱۲ نفر در چین درخصوص آتش سوزی بیمارستان بازداشت شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: تش‌سوزی در بیمارستانی در پکن دستکم ۲۹ کشته برجای گذاشته و پلیس ۱۲ نفر را برای بازجویی بازداشت کرده است.

این آتش سوزی که یکی از مرگبارترین آتش‌سوزی‌ها در سال‌های اخیر در چین است، حدود ساعت ۱۳:۰۰ سه‌شنبه (۱۸ آوریل) به وقت محلی در بیمارستان چانگفِنگ در پکن رخ داد.

مدیر و معاون بیمارستان و همچنین رئیس شرکت ناظر بر نوسازی ساختمان بیمارستان در میان بازداشت‌شدگان هستند.

ساعاتی پس از آتش‌سوزی، بی‌اطلاعی از وضعیت بیماران سبب شد بستگان خشمگین و نگران، که از رسانه‌های محلی مطلع شده بودند، خود را به بیمارستان برساندند.

یکی از آنها به روزنامه «چاینا یوث دیلی» گفت: «هفت‌هشت ساعت گذشت و حتی یک تماس نداشتم.»

بسیاری از بستگان گفتند که تمام شب در تلاش بوده‌اندرعزیزانشان را پیدا کنند. کسانی که از آتش‌سوزی نجات یافته‌اند اکنون برای مداوا به بیمارستان‌های دیگر منتقل شده‌اند.

مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز (چهارشنبه ۱۹ آوریل) گفتند که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد جرقه‌های ناشی از کار بازسازی ساختمان باعث مشتعل شدن جعبه‌های رنگ شده است.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد دود غلیظی از ساختمان خارج می‌شود و بیماران از پنجره‌ها بیرون می‌پرند تا فرار کنند. یک پهپاد سخنگو از بیماران گرفتار می‌خواهد «آرامش خود را حفظ کنند و منتظر بمانند تا کسانی به نجات آنها بیایند». در این ویدیوها دیده می‌شود که بعضی‌ها از پکیج‌های تهویه مطبوع آویزان شده و منتظر نجات بودند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که آتش‌نشانان یک ساعت پس از رسیدن به محل، حدود ۷۰ نفر را از ساختمان خارج و شعله‌های آتش را خاموش کردند.

اما بستگان کسانی که در بیمارستان چانگفِنگ تحت درمان بودند از مدیریت بیمارستان خشمگین بودند.

آنها گفتند حتی هشت ساعت بعد، مقامات بیمارستان هنوز نمی‌توانستند اسامی مجروحان یا جان‌باختگان را ارائه کنند.

یکی از بستگان به رسانه‌های محلی گفت: «فقط به من بگویید که آیا بیمارم مرده است یا زنده. چطور ممکن است این شخص کاملا ناپدید شده باشد؟ نه پرستاران و نه پزشکان دست به تلفن‌های خود نزدند [برای تماس با ما]. بیمار مسن من تلفنی با خودش اینجا ندارد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثر بیماران بیمارستان سالخورده بودند و برخی جراحی قطع عضو شده بودند و توانایی حرکت نداشتند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی چین هم از اطلاع‌رسانی بسیار دیرهنگام در روز سه‌شنبه انتقاد کرده‌اند.

به گفته پلتفرم «فری ویبو» که بر محتوای سایت میکروبلاگینگ «ویبو» نظارت می‌کند، شاهدان عینی از اوایل بعدازظهر مشاهداتشان را در سایت گذاشته بودند اما بسیاری از این پست‌ها حذف شدند.

یکی از کاربران ویبو نوشت: «آنچه تکان‌دهنده است فقط تلفات جانی نیست، بلکه سکوت وحشتناک رسانه‌هایی است که صرفا تماشاگر حادثه بودند. اعلامیه‌های رسمی که منتشر شده‌اند بزرگی غم و اندوه این فاجعه را نادیده گرفته‌اند.»

«رسانه‌ها قبلا نقش نظارت را ایفا می‌کرده‌اند تا به آسیب‌های اجتماعی اشاره کنند، اما امروز؟ امروز نقش رسانه چیست؟»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: