کد خبر: ۹۵۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۱۵۵
یک مستند که به طور مشترک توسط شبکه‌های رادیو-تلویزیونی عمومی کشور‌های اسکاندیناوی و فنلاند ساخته شده گفته است که روسیه برای قطع احتمالی کابل‌های زیردریایی برق و ارتباطاتی برنامه‌ریزی می‌کند. در این مستند آمده است که کشتی‌های روسی برای تجسس به آب‌های اطراف نروژ، دانمارک و سوئد اعزام و در این نقاط مشاهده شده‌اند.

روسیه «برای قطع کابل‌های زیردریایی برق و ارتباطات برنامه‌ریزی می‌کند»به گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: یک مستند که به طور مشترک توسط شبکه‌های رادیو-تلویزیونی عمومی کشورهای اسکاندیناوی و فنلاند ساخته شده گفته است که روسیه برای قطع احتمالی کابل‌های زیردریایی برق و ارتباطاتی برنامه‌ریزی می‌کند.

در این مستند آمده است که کشتی‌های روسی برای تجسس به آب‌های اطراف نروژ، دانمارک و سوئد اعزام و در این نقاط مشاهده شده‌اند.

اکثر این کشتی‌ها در پوشش کشتی‌های ماهیگیری یا تحقیقاتی حرکت می‌کنند اما هدف واقعی آنها تعیین محل‌های قرار گرفتن کابل‌های زیردریایی است.

اخیرا منابع بریتانیایی هم اعلام کردند یکی از این کشتی‌های مشکوک در آب‌های نزدیک سواحل این کشور مشاهده شده است.

در این مستند آمده است که مقصود روسیه این است که با شناسایی کابل‌های زیردریایی، در صورت بروز درگیری با ناتو، با خرابکاری در این کابل‌ها، فعالیت‌های اقتصادی و نظامی این کشورها را مختل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: