کد خبر: ۹۵۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۱۳۴
چند ساعت قبل از ظاهر شدن یک مارپیچ درخشان در آسمان آلاسکا، شرکت فضایی ایلان ماسک یک موشک فالکون ۹ حاوی ده‌ها ماهواره را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب کرده بود

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: چند ساعت قبل از ظاهر شدن یک مارپیچ درخشان در آسمان آلاسکا، شرکت فضایی ایلان ماسک یک موشک فالکون ۹ حاوی ده‌ها ماهواره را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب کرده بود.

 در یک پس‌زمینه خیره‌کننده، یک مارپیچ آبی از نور درخشان در افق شمالی آسمان آلاسکا پدیدار شد و با حرکتی سریع در آسمان بزرگ‌تر شد. همانطور که این پدیده برای ساکنان آلاسکا غیر عادی بود، توجه تمام کسانی که نظاره‌گر آسمان هستند را به خود جلب کرده است. اما علت ایجاد این پدیده، ساده‌ است.

 

چند ساعت قبل از ظاهر شدن این مارپیچ، در نیم قاره دورتر و در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا، شرکت اسپیس ایکس یک موشک فالکون ۹ که حاوی ده‌ها ماهواره بود را به عنوان بخشی از ماموریت حمل و نقل۷ خود، به فضا پرتاب کرده بود.

 

دقایقی پس از پرتاب، قسمت اول موشک دوباره به سطح زمین برگشت و به آرامی فرود آمد تا در ماموریت‌های آینده دوباره از آن استفاده شود. در همین حال، قسمت بالایی فالکون ۹، حرکت خود به سمت مدار زمین را ادامه داد، و در آنجا ماموریت خود را به پایان رساند و سپس با حرکتی مارپیچ به سمت زمین بازگشت.

حیرت مردم از دیدن یک مارپیچ عظیم در آسمان شب

با تخلیه باقیمانده سوخت در قسمت فوقانی اتمسفر، بخار آب موجود در گازها، منجمد شده و تبدیل به کریستال‌های ریز و منعکس کننده نور شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: