کد خبر: ۹۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۱۲۲
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 27 فروردین در نطق میان دستور خود به اقتصاد کشور، معیشت مردم، دیپلماسی اقتصادی منویات رهبر انقلاب و... اشاره کردند.

نطق میان‌دستور نمایندگان مجلس/ کشورهای منطقه اتحادیه ژئوپلیتیکی اسلامی را تشکیل دهندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 27 فروردین در نطق میان دستور خود به روز قدس، اقتصاد کشور، معیشت مردم، دیپلماسی اقتصادی منویات رهبر انقلاب و... اشاره کردند.

ایران نقش اثرگذاری در تغییر معادلات قدرت ایفا می‌کند 

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در نطق میان دستور اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید همواره مدنظر مسئولان، تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور باشد نگاه راهبردی و عمیق به موضوعات مبتنی بر آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ارزش هایی که در نظام متکی بر دین، هوشمندانه و مصلحت اندیشانه تعریف می شود امروز به یمن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که شعار ثابت و لایتغیر نظام اسلامی است کشور در خارج از مرزهای جغرافیایی مقتدر و مستقل و بدون وابستگی های ذلیلانه در سپهر سیاسی و دیپلماسی منطقه ای و جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که این اقتدار بی گمان ناشی از مدیریت رهبری دلسوز و شجاع و روحیه مقاومت، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی دلسوزان نظام است که در طول عمر 44 ساله انقلاب اسلامی مشاهده شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تحولات امروز جهان به ویژه خاورمیانه و از آن مهمتر تغییر معادلات قدرت در جهان معاصر از غرب به شرق عالم زاییده اتفاقاتی است که بی گمان ایران اسلامی در این تحولات سهمی مهم و اثرگذار ایفا کرده است. باید اذعان کرد این اثرگذاری مستلزم نگاهی هوشمندانه، منطقی، مقتدرانه و عمیق به جهان پیرامون و ارتباط با کشورها است. نظام سلطه که همه تلاش هایش در به بن بست کشاندن کشور به در بسته خورده است امروز مسائل دیگری را به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشت مردم و در به انزوا کشیدن ایران اسلامی دنبال می کند که اگر هوشیار نباشیم و در رویکردها و تصمیمات عقلایی عمل نکنیم به سادگی در دام دشمن گرفتار خواهیم شد.

وی اظهار داشت: امروز در پس غوغاسالاری امپراتوری نظام سلطه که معمولا اذهان را از مسائل اصلی کشور دور کرده و مسائل فرعی را جایگزین می کند تغییر کوریدورهای اقتصادی کشور یکی از خطرناکترین رویکردهای این نظام باطل و شرور است که زخنده و آرام و در عین حال پنهان در حال انجام آن است که به این وسیله کشور را از حیز انتفاع انداخته و مسیر مبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه که سال ها از این طریق انجام می شده را تغییر دهند لذا مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به این هدف شوم دشمن کاملا آگاه، بصیر بوده و رویکردهایی اتخاذ کنند تا این اقدامات در نطفه خفه شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این راستا به کارگیری افراد کارآزموده، عالم، شجاع، دلسوز و بصیر در سفارتخانه ها موضوع بسیار مهم و حیاتی است که انتظار می رود وزارت امور خارجه به عنوان متصدی اصلی این مهم نقشی اثرگذار ایفا کند و متقابلا از به کارگیری افرادی که سابقه خوبی در این زمینه ندارند یا منفعل یا بی انگیزه هستند یا بعضا خدایی ناکرده توجهی به آرمان های اصیل اسلام و انقلاب ندارند به جد پرهیز شود.

وی بیان کرد: سخنی هم با رئیس جمهور و اعضای کابینه دارم امیدوارم که از این برادر کوچک خود پذیرا باشد، حقیقت این است دولت حتما انگیزه خدمت دارد اما در برخی موارد نیازمند تغییر و تحول در سطوح مدیریتی دارد تا خونی تازه در رگ هایش ساری و جاری شود ما برای انجام پروژه های بزرگ و اثرگذار و تحول در اقتصاد و معیشت مردم نیازمند مدیرانی اجرایی، شجاع با تجربه، جهادی و با انگیزه هستیم تا در شرایط سخت و کمبود منابع مالی با خلاقیت و رویکردهای جدید چرخ کشور را بچرخاند وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشد انتظار داریم رئیس جمهور متوجه فرصت سوزی ها در این عرصه بوده و به این موضوع مهم توجه و تاکید داشته باشد.

کشورهای منطقه، اتحادیه ژئوپلیتیکی اسلامی را تشکیل دهند

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار کرد: از کلیدی ترین اتفاقات در حوزه سیاست خارجی که در سال 1401 رقم خورد عادی شدن روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان است. از جمله دستاوردهای این رخداد تاریخی، خاتمه یافتن جنگ یمن بود.

وی افزود: فرصت بی نظیری پدید آمده که کشورهای منطقه به سمت تشکیل اتحادیه ژئوپلیتیکی اسلامی پیش روند. مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از فرایند عادی سازی روابط با کشورهای مسلمان منطقه، از تشکیل راهبردی ترین اتحادیه منطقه ای خلیج فارس و دریای عمان با مشارکت کشورهای منطقه استقبال می کند.

نماینده مردم شازند در مجلس تصریح کرد: تحلیل‌گران بر این باورند که در صورت شکل گیری اتحادیه منطقه ای خلیج فارس، قدرتی دوبرابر قدرت اتحادیه اروپا خواهد داشت و به اثر گذاری ترین نهاد.

تحقق شعار سال نیازمند مردمی سازی اقتصاد داخلی است

 احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری حول "مهار تورم و رشد تولید" رقم خورده است، تورمی که می تواند اخلاق،فرهنگ ،معیشت و امنیت مردم را مورد تهدید جدی و بنیادین قرار دهد.

وی افزود: حرکت عملی و جهادی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری ،نیازمند اقداماتی از قبیل اصلاح روابط خارجی و مردمی سازی اقتصاد داخلی است.

مرادی با اشاره به مسئله حجاب مطرح کرد: در باب "حجاب" با توصیه و ضرورت رعایت واجب الهی و با نگاه به اینکه حجاب در طول تاریخ تمدن این سرزمین وجود داشته است و ترویج حجاب با استفاده از ظرافت های فرهنگی،ادبیات فاخر و سخنان شایسته و منطقی؛ قطعاً مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت و استفاده از رویکردهای سلبی ،امنیتی باعث ایجاد فضای دوقطبی در کشور می‌شود و دوقطبی شدن در جامعه خاستگاه دشمنان ایران است.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم با تاکید بر روابط با همسایگان در سیاست خارجی افزود: در سیاست خارجی ارتباط با دنیا و تنش زدایی با حفظ استقلال کشور می تواند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، احیای رابطه با کشور عربستان در این دولت و سایر کشورهای عربی خوشایند مردم بوده و ادامه این روند می‌تواند مسیر دستیابی به برجام را کوتاهتر کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا رفتن قیمت خودرو،بیان کرد:"خودرو" در کشور متاسفانه به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده  و دست یافتن غالب مردم به این موضوع را غیرممکن کرده است؛ اندک افرادی هم بلاجبار و تحمیل هزینه های گزاف از خودروهای بی کیفیت داخلی استفاده کنند؛ این شیوه یعنی بروز رانت ،فساد و تبعیض و بی عدالتی در جامعه و اجحاف در حق مردم که نتوانند از خودروهای باکیفیت خارجی استفاده کنند.

مرادی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در انتخابات پیش روی مجلس و ضرورت مشارکت مردم که ضامن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ بهبود وضعیت اقتصادی کشور از یک طرف مورد انتظار است و از طرف دیگر دعوت از نخبگان و دلسوزان نظام با هر گرایش فکری و حزبی است که در این رقابت ها شرکت داشته باشند و با حضور خود مردم را امیدوار کنند که با انتخاب خود زمینه حضور نمایندگان توانا در مجلس را می توانند فراهم سازند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد:طبق قانون اساسی دولت بایستی در سال، یک میلیون شغل و مسکن را برای مردم فراهم سازد؛ متاسفانه دولت در این زمینه موفق عمل نکرده است و اشتغال برای جوانان یک درد بی درمان شده و با افزایش قیمت مصالح، خرید یا ساخت مسکن به آرزو تبدیل شده است، دولت باید به این موضوع ورود کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: