کد خبر: ۹۴۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
تعداد بازدید: ۱۷۷
رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی از بروز طوفان شن خبر داد و گفت: این طوفان‌ها تا اویل هفته آینده ادامه دارد.
مردم این شهر منتظر بروز طوفان شن باشند/ گرد و خاک در ۲۷ شهرستان و ۴ استانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی از بروز طوفان شن خبر داد و گفت: این طوفان‌ها تا اویل هفته آینده ادامه دارد.

حمیده حبیبی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این ادراه کل گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده بیشتر مناطق این استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در برخی مناطق نیز وقوع طوفان شن دور از انتظار نیست.

حبیبی در این باره افزود: احتمال اختلال در تردد خودروها و انواع وسایل نقلیه از فردا تا اوایل هفته آینده (یکشنبه) در مسیرهای ارتباطی استان کرمان به یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در پی ناپایداری‌های جوی (وزش باد شدید و گردوخاک) وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ارزوئیه، کرمان، بافت، ریگان زرند، فاریاب، بم، جیرفت، رابر، لاله زار، راین، سیرجان، شهربابک، صفاییه، کوهبنان، رفسنجان، عنبرآباد، فهرج، کهنوج، انار، گلباف، قلعه‌گنج، نرماشیر، بردسیر، راور، رودبارجنوب، ماهان و منوجان تحت تاثیر این سامانه جوی خواهند بود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کرمان تصریح کرد: به دلیل بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب‌پذیر، خسارت به تیرها و سقوط سازه‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک طی روزهای آینده در استان کرمان گفت: با توجه به وقوع این پدیده گروه‌های حساس از حضور در فضاهای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: فعالان ساخت و ساز و اقدامات عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: دمای کلانشهر کرمان نیز امروز در خُنک‌ترین ساعت به ۶ درجه و در گرمترین ساعت به ۲۷ سانتیگراد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: