کد خبر: ۹۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
تعداد بازدید: ۱۱۸
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا گفت: تشکل‌های دانشجویی باید یکی از عوامل موثر در مهار تورم و رشد تولید را به دغدغه اصلی مجموعه خود تبدیل کرده و برای رفع آن راهکار اجرایی بیندیشد.

فعال دانشجویی: دانشجویان باید برای تحقق شعار سال راهکار اجرایی بیندیشدبه گزارش خبرداغ ، زهرا وفاداران مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا در گفتگو با  فارس، گفت: رهبر انقلاب هر ساله با تعیین شعار سال جهت‌گیری فعالیت‌های دولتی و مردمی را مشخص می‌کنند، انتظار می‌رود که تمام امکانات و توان‌ها برای تحقق شعار سال به کار گرفته شود.

وی افزود: حدود یک دهه است که شعار هر سال بر مباحث اقتصادی تمرکز دارد اما هنوز مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر کشور ماست. واضح است تمهیدات مسئولان برای حل مشکلات کافی و مؤثر نبوده‌ است. تورم، کاهش ارزش پول ملی، تضعیف بنگاه‌های کوچک اقتصادی و نبود حمایت کافی از آن‌ها، وجود دلال‌ها و بسته شدن بعضی گلوگاه‌های مهم اقتصادی توسط آن‌ها، اقتصاد وابسته به دولت، تضعیف صادرات و واردات اجناس لوکس و بی‌خاصیت، خام فروشی در نفت و محصولات دیگر، این موارد سال‌هاست که از زبان مسئولان تکرار می‌شوند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: خرداد سال ۱۳۸۴ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ شد و از آن روز منتظر اجرایی شدن آن هستیم، هر مسئول در طی دوره مدیریت خود یک‌بار اجرای این قانون را راه برون رفت از مشکلات می‌داند. اما برنامه‌ مدونی برای اجرایی کردن آن ارائه نمی‌دهد. رویکرد اقتصادی بلند مدت چیزی نیست که با رفت و آمد دولت‌ها تغییر کند، مشکل این است که دولت‌ها اصلا رویکردی ندارند، خوب است یکبار دور هم بنشینند و بررسی‌ کنند چرا به جایی که اکنون هستیم رسیدیم، بلاشک آینده روشن است اما با برنامه‌ریزی و تلاش مداوم محقق می شود.

وفاداران ادامه داد: ما به عنوان دانشجوی انقلابی وظیفه داریم، مباحث را در اتاق‌های فکر دانشجویی و نخبگانی مطرح و پیرامون آن مطالعه و بحث کنیم و برای رفع مشکلات راهکار اجرایی پیشنهاد دهیم، ساخت محتوا و فضای فکری اولین قدم ماست.

وی افزود: از همین ابتدای سال هر تشکل دانشجویی یکی از عوامل موثر در مهار تورم و رشد تولید را به دغدغه اصلی مجموعه خود تبدیل کرده و برای رفع آن راهکار اجرایی بیندیشد و سپس وارد حیطه مطالبه‌گری از سازمان‌ها شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا در پایان گفت: دانشجویان حلقه میانی جامعه و رابط بین مردم، قشر نخبگانی و مسئولان هستند. آنها می‌توانند مسئله رشد تولید را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنند. برای مثال می‌توانیم با ورود به حیطه فرهنگ و سبک زندگی بر روی استفاده از کالای ایرانی تمرکز و کار کنیم که حتی اگر برای رفع نیازی محصول ایرانی وجود ندارد با مطالبه مردمی و عزم جدی مسئولان به تولید برسد، تعیین و تبیین گفتمان غالب جامعه مهم‌ترین وظایف ماست.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: