کد خبر: ۹۴۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
تعداد بازدید: ۱۷۵
همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام برای شرکت در این آزمون آغاز شد.

ثبت نام نوبت دوم کنکور آغاز شد/انتشار دفترچه راهنمابه گزارش خبرداغ ، ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و داوطلبان تا روز دوشنبه ۲۱ فروردین فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود و نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار دارد و دانش آموزان می‌توانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.

با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کنکور ۱۴۰۲ نقش و تاثیر مستقیم کنکور در پذیرش دانشجویان کاهش یافته و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به معیاری برای قبولی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است. بر این اساس، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد خواهد بود.

از آنجایی که سابقه تحصیلی دانش‌آموزان به یک ملاک برای ورود به دانشگاه‌ها تبدیل شده است، داوطلبان کنکور سراسری فقط به پرسش‌های دروس تخصصی پاسخ می‌دهند و دروس عمومی تنها در سوابق تحصیلی ارزیابی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: