کد خبر: ۹۴۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید: ۱۳۶
جلالی با بیان اینكه این طرح، به شكل هوشمند اجرایی خواهد شد افزود: اجرای این طرح در بعد سلبی هیچ گونه مواجهه فیزیكی و مقابله شخصی و تذكر زبانی ندارد بنابراین یك برنامه تخصصی و هوشمندسازی است كه فقط فرد در جریان تخلف خود قرار می‌گیرد و حرمت فرد حفظ می‌شود مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی.

توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت ملی و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی حجابی / کسانی که حجاب را رعایت نکنند، از خیلی خدمات اجتماعی محروم می‌شوندحجت‌الاسلام حسین جلالی دبیر اول كمیسیون فرهنگی مجلس اظهار كرد: در حال حاضر مسئولان ذیربط، مصمم هستند كه قانون عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در جامعه اجرایی شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، جلالی با بیان اینكه عفاف و حجاب با سایر رفتارها كه پیامدهای شخصی دارد متفاوت است افزود: اگر كسی مقید به نماز و روزه نباشد پیامد شخصی دارد اما موضوع حیای اجتماعی (زیست عفیفانه) علاوه بر پیامدهای شخصی، پیامدهای اجتماعی نیز دارد.

این نماینده مجلس که با رادیو مصاحبه می کرد، خاطرنشان كرد: اگر قانون عفاف و حجاب محترم شمرده نشود و به اجرا نرسد باید شاهد پیامدهایی چون فروپاشی بنیان خانواده و افزایش سن ازدواج باشیم و به همین دلیل هم كمیسیون فرهنگی درخصوص اجرای این قانون، جلسات متعددی را برگزار كرد.

جلالی از توافق بین قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت كشور، شورای امنیت ملی، شورای فرهنگ عمومی و مجلس شورای اسلامی برای اجرای یك طرح در این زمینه خبرداد و گفت: این طرح كه به زودی اجرایی می‌شود درباره هفت گروه تدوین شده و این هفت گروه باید سعی كنند كه با رعایت احترام قانون و عدم قانون شكنی برای خودشان و مسئولان دردسر ایجاد نكنند.

وی ادامه داد: این هفت گروه شامل داخل وسایل نقلیه اعم از خودرو و قطار و هواپیما و مترو، اماكن، مراكز و موسسات آموزشی، كف خیابان‌ها، تفرج گاه‌ها و پارك‌ها، فضای مجازی شامل سلبریتی‌ها و ورزشكاران و هنرمندان، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

دبیر اول كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افرادی كه حجاب و عفاف را رعایت نكنند در مرحله اول یك پیامك هشدار و تذكر دریافت می‌كنند، برای كسانی ملزم به رعایت قانون نباشند و از قانون سرپیچی كنند و عناد به خرج دهند یك سری جریمه‌ها در نظر گرفته شده و در مرحله سوم نیز اگر فردی اصرار به قانون شكنی داشته باشد جریمه‌ها شدید تر خواهد شد و اگر كسی هنجارشكنی را ادامه دهد طبیعی است كه جریمه‌ها هم سنگین تر شده و از خیلی خدمات اجتماعی محروم خواهد شد.

جلالی با بیان اینكه فرهنگ سازی بدون قوانین بازدارنده قطعاً موثر واقع نخواهد شد گفت: این طرح یك بعد سلبی و یك بعد ایجابی دارد كمااینكه افراد زیادی برای اجرای این طرح در حوزه‌های آموزش و انیمیشن و فیلم و دیگر موضوعات ایجابی، مسئول شدند.

وی با بیان اینكه این طرح، به شكل هوشمند اجرایی خواهد شد افزود: اجرای این طرح در بعد سلبی هیچ گونه مواجهه فیزیكی و مقابله شخصی و تذكر زبانی ندارد بنابراین یك برنامه تخصصی و هوشمندسازی است كه فقط فرد در جریان تخلف خود قرار می‌گیرد و حرمت فرد حفظ می‌شود مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: