کد خبر: ۹۴۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵
تعداد بازدید: ۳۵۸
تهران -ایرنا - نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تاکید مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید را در راستای توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: برای رشد اقتصادی نیازمند شکل‌گیری گفتمان پیشرفت و عدالت در جامعه هستیم.

تاکید رهبر انقلاب برای مهار تورم در راستای توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی استبه گزارش خبرداغ ، محسن پیرهادی در گفت و گو با  ایرنا درباره نامگذاری امسال به نام« مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: جانمایی جدید کشور در حوزه اقتصادی منطقه‌ و فرامنطقه‌، سیاستگذاری برای کاهش پلکانی و مستمر تورم، بهبود فضای سرمایه‌گذاری و کاهش ناترازی شبکه بانکی و…ضروریاتی است که منجر به مهار تورم و پویایی اقتصاد کشور ‌می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تورم و روند صعودی آن در سال‌های اخیر منجر به کاهش درآمد دهک های متوسط اقتصادی و رشد خط فقر در کشور شده است و رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال‌ در راستای تحقق اصل عدالت اجتماعی و اقتصادی بر ضرورت مهار تورم سفارش کردند و تاکید ایشان مسئولیت‌ مضاعفی در این حوزه متوجه دولت و مجلس و سایر نهادهای سیاستگذار است.

نایب رییس فراکسیون انقلاب یادآور شد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت «مهار تورم و رشد تولید» و در آستانه تصویب برنامه هفتم توسعه کشور باید پاسخ این پرسش روشن شود که چرا پس از ۶ برنامه‌ پنج ساله توسعه‌ای هنوز در رسیدن به عدالت در عرصه توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی آن طور که هدف‌گذاری شده بود موفق نبوده ایم و موانع موثر در تحقق این مهم چه بوده که به مانعی در رشد و توسعه‌ی اقتصادی بدل شده ‌است.

پیرهادی در ادامه با تاکید بر اینکه جهش و پویایی اقتصاد نیازمند توجه به اقدامات راهبردی در سه حوزه کنترل تورم، ارتقا حکمرانی و توانمندسازی دولت با رویکرد مردمی سازی اقتصاد و تقویت جامعه است،گفت: پیشرفت و عدالت و توسعه کشور امری اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

این نماینده مجلس افزود: بنابراین سیاستگذاری‌های لازم باید با مشارکت و همراهی متخصصان، نخبگان و مردم صورت گیرد. به عبارتی دیگر ما نیازمند شکل‌گیری گفتمان اجتماعی پیشرفت و عدالت درجامعه ضرورتی هستیم، گفتمانی که باید همپای اصلاحات ساختاری - برنامه‌ای مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، روندی که منجر به تحرک و پویایی در چرخه و جریان توسعه خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دستور کارهای اساسی و فوریتی مجلس در سال جدید تصویب برنامه پنج ساله هفتم توسعه است، تصریح کرد: در حوزه برنامه‌ریزی باید از رویا بافی دور شویم و به واقعیت‌ها و ضروریات کشور بر اساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود بپردازیم و این اصل را باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد تاکید قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چاره جویی برای جبران عدم توفیق برنامه‌های اقتصادی در ۲ دهه اخیر و انباشت مباحث عمرانی و توسعه‌ای باید به صورت ویژه دستور کارمشترک دولت و مجلس و سایر نهادهای تصمیم‌گیر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: