کد خبر: ۹۴۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تعداد بازدید: ۱۳۱
رئیس گروه PUIC مجلس ایران در حاشیه اجلاس IPU در بحرین، گفت: نفرت‌پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ نمایند.

عمویی: کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت‌پراکنی اتخاذ کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، ابوالفضل عمویی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصدو چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ شرکت نمود و در خصوص سو استفاده های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی نمود.

وی در ادامه افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، بحث سواستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسایل کشورهای مسلمان است.

عموئی اظهار کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل اقدام شود.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران  همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: