کد خبر: ۹۴۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۱۶۵
شبکه راشاتودی لحظاتی قبل از گفتگوی تلفنی روئسای جمهور ایران و روسیه و رایزنی در مورد توسعه روابط دوجانبه خبر داد.

راشاتودی: پوتین و رئیسی تلفنی گفت‌وگو کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا؛ شبکه راشاتودی لحظاتی قبل از گفتگوی تلفنی رئیسان جمهور ایران و روسیه و رایزنی در مورد توسعه روابط دوجانبه خبر داد.

 راشا تودی گزارش داد: طرفین اشتراک نظر داشتند که روابط ایران و روسیه به نحو مثبتی در حال توسعه است.

در این گفت‌وگو، مسائل مرتبط با همکاری های دوجانبه در حوزه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کرملین نیز در مورد این گفتگو عنوان کرد: طرفین ضمن تاکید بر تداوم تماس ها، مسائل مرتبط با همکاری های دوجانبه در حوزه‌های گوناگون و اجرای پروژه های زیرساختی مشترک را بررسی کردند.

خبرگزاری تاس نیز در این رابطه گزارش داد: این سومین گفت‌وگوی تلفنی سران ایران و روسیه در ماه های اخیر است.

تاس در مورد موضوع پروژه‌های مشترک دو کشور نوشت: یکی از پروژه های زیرساختی ایران و روسیه، مسیر ترانزیتی شمال – جنوب است که در سال ۲۰۰۰ دولت‌های ایران، هند و روسیه توافقنامه آن را امضا کردند. سال های بعد، مشارکت کنندگان در این پروژه به ۱۴ کشور افزایش یافت. هدف از احداث این کریدور، انتقال کالا از هند، ایران و خلیج فارس از طریق روسیه به اروپاست. مسیر زمینی در مقایسه با مسیر دریایی و گذر از کانال سوئز، ۵۰ درصد کوتاه‌تر بوده و موجب کاهش زمان و هزینه حمل‌ونقل می‌شود.

رئیسان جمهوری ایران و روسیه ۲۹ دی نیز برای بررسی گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت و روند آستانه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به تماس پوتین، توافقات ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت توصیف و بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فیمابین تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در گفت‌وگوی تلفنی قبلی از آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نیز گسترش همکاری‌ها در عرصه حمل و نقل و ترانزیت خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: