کد خبر: ۹۴۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۱۴۷
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجویان خارجی برای کشور ما یک ظرفیت پایه محسوب می‌شوند که این موضوع آنها را از دانشجویان بین الملل دیگر کشورها متفاوت می‌کند، گفت: القای پروژه مسموم‌سازی؛ کارزار جهانی مستکبران برای بدنام کردن جمهوری اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: «القای پروژه مسموم‌سازی» کارزار جهانی برای بدنام کردن جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجویان خارجی برای کشور ما یک ظرفیت پایه محسوب می‌شوند که این موضوع آنها را از دانشجویان بین الملل دیگر کشورها متفاوت می‌کند، گفت: القای پروژه مسموم‌سازی؛ کارزار جهانی مستکبران برای بدنام کردن جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین الملل که در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، به اهمیت جذب دانشجویان خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: در دنیای کنونی موضوع پذیرش دانشجویان بین الملل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این موضوع برای کشور ما نیز حائز اهمیت بوده و البته ملزوماتی دارد، در این زمینه دانشگاه‌های ما با دیگر دانشگاه ها متفاوت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان خارجی برای کشور ما یک ظرفیت پایه محسوب می‌شوند که آن را از دانشجوی بین الملل دیگر کشورها متفاوت می‌کند، تصریح کرد: در حالی که کارزار جهانی برای منزوی کردن ایران به راه افتاده تا تصویری که از این کشور نشان می‌دهند تصویری مخدوش و سیاه باشد که یک بخش از آن پروژه صهیونیستی مسموم سازی یا القای مسمومیت در مدارس جمهوری اسلامی است که این یک کارزار جهانی توسط مجموعه مستکبران جهانی برای بدنام کردن چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی است.

رستمی افزود: وقتی این دانشجویان با تمام این موارد و این برخوردهایی که با جمهوری اسلامی می شود،کشور ما را انتخاب می‌کنند وظیفه مسئولان مرتبط این است که بهترین خدمات لازم را به این دانشجویان ارائه دهند. کما اینکه شهید سردار سلیمانی در زمان حیات خود نامه‌ای را به دکتر غلامی وزیر سابق علوم در خصوص حمایت و توجه به این دانشجویان بین الملل ارسال کرده بودند که این خود دغدغه مندی سردار را نسبت به دانشجویان بین المللی که در کشور ما حضور داشتند نشان می‌دهد و مسئولیتی را بر عهده دانشگاه ها و متولیان دانشجویان بین المللی قرار می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: طی ۵ سال گذشته شورای راهبردی سیاست کلان دانشجویان بین الملل در شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال بوده و روسای دانشگاه‌های مهم، وزرای آموزش عالی و بهداشت و مسئولان ذیربط، در این شورا حضور فعال و مشارکت دارند و اتفاقاتی که در این مسیر رخ داده تلاش دست اندرکاران جذب دانشجویان بین الملل را نشان می‌دهد و امیدواریم بهترین اتفاقات در این عرصه رخ دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: