کد خبر: ۹۴۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تعداد بازدید: ۱۷۶
آمریکا سی‌وسومین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را اعلام کرد که ارزش آن ۴۰۰ میلیون دلار است.

کمک نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراینبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: آمریکا سی‌وسومین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را اعلام کرد که ارزش آن ۴۰۰ میلیون دلار است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این بسته کمکی جدید شامل مهمات مضاعف برای سامانه‌های آمریکایی «هیمارس» و «هویتزر» و همچنین خودروهای زرهی بردلی و خودروهای زره‌پوش پل‌گذار است.

در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، آمده است که «روسیه می‌تواند همین امروز این جنگ را تمام کند».

بلینکن در این بیانیه گفت: تا وقتی که روسیه به جنگ پایان بخشد، تا هر زمان که لازم باشد ما در کنار اوکراین ایستاده و به تقویت ارتش آن خواهیم پرداخت تا کی‌یف در روز مذاکره در قدرتمندترین موضع ممکن قرار داشته باشد.

آمریکا در حالی به کی‌یف خودروهای پل‌گذار ارسال کرده که روسیه و اوکراین در دو سوی رود دنیپر مستقر شده‌اند.

این جنگ در زمستان جاری به نوعی به بن‌بست رسیده بود و طرفین از دو سوی این رودخانه به یکدیگر شلیک می‌کردند، اما با گرم‌تر شدن هوا انتظار می‌رود این سد شکسته شده و نبردهای تن‌به‌تن دوباره آغاز شود.

آمریکا همچنین این سلاح‌ها را از انبارهای تسلیحاتی خود به اوکراین می‌فرستد تا زودتر به کی‌یف برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره متاسفانه 100 برابر هم بیشتر شده است چرا؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: