کد خبر: ۹۴۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
تعداد بازدید: ۱۸۵
محمدجعفر جعفری‌لنگرودی، اولین نویسنده دایره‌المعارف حقوقی ایران روز دوشنبه، هشتم اسفند در ایست‌بورن انگلستان در

محمدجعفر لنگرودی درگذشتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: محمدجعفر جعفری‌لنگرودی، اولین نویسنده دایره‌المعارف حقوقی ایران روز دوشنبه، هشتم اسفند در ایست‌بورن انگلستان درگذشت.

 

 محمدجعفر جعفری‌لنگرودی، حقوقدان، فقیه، مجتهد، حقوق‌پژوه، محقق و قاضی و اولین نویسنده دایره‌المعارف حقوقی ایران روز دوشنبه، هشتم اسفند در ایست‌بورن انگلستان درگذشت.

 

محمدجعفر جعفری‌لنگرودی علاوه بر تحصیلات حوزوی در قم و مشهد تا اخذ درجه اجتهاد، تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه تهران ادامه داد. او در سال ۱۳۳۹ با ارائه پایان‌نامه «تاثیر اراده در حقوق مدنی» موفق به کسب مدرک دکترای حقوق خصوصی و قضایی خود از دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد. کتاب «دایره‌المعارف عمومی حقوق (الفارق)» او در سال ۱۳۸۷ شمسی، به عنوان برترین کتاب سال رشته حقوق معرفی گردید. کتاب «ترمینولوژی حقوقی» این حقوقدان نیز مورد استفاده فراوان حقوق‌پژوهان قرار می‌گیرد.

 

در پی درگذشت جعفری‌لنگرودی، سیدمصطفی محقق‌داماد، مجتهد، حقوق‌دان و استاد حوزه و دانشگاه پیام تسلیتی به شرح زیر نوشت:

«انا لله وانا الیه راجعون

ان اثارنا تدل علینا

فانظروا بعدنا الی الاثار

با کمال تأسف و تالم بدینوسیله رحلت عالم جلیل‌القدر، پژوهشگر پرتلاش، مرحوم مغفور دکتر محمدجعفر جعفری‌لنگرودی را به اطلاع ارباب فضیلت و دانش می‌رساند. اوکسی بود که برای اصالت دانش حقوق مدنی در ایران واتصال آن به منبع عظیم فقه اسلامی اهتمام نمود و موفق در این هدف شد. امروز آثار آن بزرگوار مرجع‌ومنبع برای محققان‌وپژوهشگران این شاخه از دانش است. اینجانب این ضایعه اسفناک را به جامعه حقوقی کشور و بستگان سوگوار ایشان تسلیت عرض می‌کنم. برای روح آن درگذشته رضوان واسعه الهی و طول عمر و مزید توفیق حقوقدانان متفکر و اندیشمند بزرگ کشورمان از درگاه حق متعال مسالت دارم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: