کد خبر: ۹۴۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
تعداد بازدید: ۴۱۸
کمتر کسی در ایران هست که شروین را نشناسد. «شروین حاجی‌پور» خواننده آهنگ معروف «برای» که در دوران اعتراضات ساخته و پخش شد و به شهرتی بی‌نظیر رسید.

حاشیه باورنکردنی که برای «شروین» ایجاد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: کمتر کسی در ایران هست که شروین را نشناسد. «شروین حاجی‌پور» خواننده آهنگ معروف «برای» که در دوران اعتراضات ساخته و پخش شد و به شهرتی بی‌نظیر رسید.

این آهنگ آنقدر شنیده شد که خیلی‌ها از آن به عنوان نماد اعتراضات نام می‌بردند.

 برای همین هم بود که اتفاقاتی برایش افتاد. در ماه گذشته هم اتفاق مهم دیگری افتاد که نام شروین و «برای» را دوباره بر سر زبان‌‌ها انداخت. این آهنگ جایزه تاثیر اجتماعی جشنواره موسیقی بین‌المللی «گرمی» را برد. در همه این روزها نام شروین و آهنگش شنیده می‌شد اما طبیعی بود که با گذشت زمان از داغی و محبوبیت آن کم شود. همه چیز داشت عادی می‌شد اما هفته گذشته مجله موفقیت دوباره نام شروین را بر سر زبان‌ها انداخت. تصویر شروین با تیتر «برای آزادی؛ جاودانگی یک ذهن خلاق» روی جلد این مجله رفت. این مجله تنها رسانه مکتوبی بود که به شروین و جایزه جهانی‌اش پرداخت. امروز اما یک اتفاق دیگر رخ داد. آهنگ جدید شروین با نام «چشماتو ببند» منتشر شد. آهنگی که بسیار حاشیه‌ساز شده و بحث‌های فراوانی را در فضای مجازی ایجاد کرده است. سوژه «چشماتو ببند» یک سوژه جنجالی است. این طور به نظر می‌رسد که راوی ترانه دارد دختری که دوستش دارد حرف می‌زند. اما دختر ازدواج کرده و حتی بچه هم دارد. این مساله به خودی خوی یک تابو محسوب می‌شود.

 

حاشیه باورنکردنی که برای «شروین» ایجاد شد

اما چند خط آخر ترانه از این هم جنجالی‌تر است. جایی که شروین در آن از دختر محبوبش می‌خواهد به همسرش نگوید که چرا موهای پسرشان «فر» است! حتی کاوری که برای این آهنگ طراحی شده هم کلی حرف دارد. مثلا چهره غمگین دختر که انگار دارد حرف می‌زند. موهای پسربچه هم همان طور که در ترانه خوانده می‌شود فر است! فهمیدن داستان ترانه کار سختی نیست. همین مساله باعث شده مخالفان اعتراضات اخیر، در فضای مجازی حسابی به معترضان بتازند و به آنها طعنه بزنند. خود شروین که گویا خیلی زود متوجه شده بود چه جنجالی به راه افتاده سعی کرد در یک توئیت توضیحاتی بدهد. او نوشت: «در ارتباط با حواشی‌ای که درمورد پانچ آخر “چشماتو ببند” وجود داره باید بگم که همیشه فرم روایتگرانه و داستانی ترانه برام جذاب بوده. هر چند که همزاد پنداری و ارتباط مخاطب هم مهمه اما خلق یه داستانِ غیر قابل پیش بینی و بحث برانگیز برام ارجحیت داره، مرسی که تو این ماجراجویی همراهمین.»

حاشیه باورنکردنی که برای «شروین» ایجاد شد

توضیح شروین اما آنطور که برخی واکنش‌های فضای مجازی(همان‌ها که به معترضان کنایه می‌زنند) نشان می‌دهد قانع کننده نبوده. واکنش‌ها را بخوانید:

البته قیاس ساسی و شروین از لحاظ کیفیت کاری کمی واقع‌بینانه نیست: نگران ساسی مانکن بودیم که هر سال، از اونور مرز یک موسیقی مستهجن بده بیرون و به نظام تربیت و پرورش خانه و جامعه و خصوصا نوجوانان ضربه بزنه. امروز این شروین حاجی‌پور داره همون کار ساسی رو می‌کنه

به هر حال برخی هم این گونه فکر می‌کنند: وقتی امثال حامد زمانی رو پس زدین، باید منتظر شکوفایی شروین حاجی پور باشید

این هم نظر یک کاربر که از کار جدید شروین به شدت عصبانی است: شما می‌گین داستانِ غیر قابل پیش‌بینی و بحث برانگیز! ولی چیزی که هست: عادی سازی ارتباط نامشروع با زن متاهل و بچه دار شدن از این ارتباط و پنهان کاری و دروغ گفتن به همسر.

گلایه یک منتقد دیگر شروین: در آنچنان فضای مسموم و آلوده‌ی رسانه‌ای زندگی می‌کنیم که اعتراض به آهنگ مستهجن و کثیف شروین حاجی‌پور هم یک کنش سیاسی برداشت می‌شود نه یک وظیفه انسانی. کاش این پسر تبدیل نشود به ساسی مانکن داخلی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاصم الجبا ین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
تا دیر نشده ازن جرسومه فساد و بیناموسی و بی شرافتی و تن فروشی و هرزه گی را در ملع عام گردن بزنید تا عبرت دیگر فحشا پرستان شود
عقرب سیاه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
عجب اهنگی درستش اینه گه تشخیس میده درد مردم روزگارش چیه،حرف مردم به جا میزنه با شعر‌.مثل احتمال انقراص پیروز .... نه مثل ای مسولین بی مسول در خواب که روز به روز کلشون مثل کبک کردن زیر برف انگار نه انگار.کجای الا برکت الاه....
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: