کد خبر: ۹۴۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۵
رییس اورژانس کشور با اشاره به آمادگی کامل ناوگان اورژانس برای تعطیلات عید ۱۴۰۲ گفت: حدود ٣٠ هزار پایگاه زمینی و هوایی در ایام نوروز در کشور فعال هستند.

تمامی مرخصی‌های اورژانس از ٢٤ اسفند لغو خواهد شدبه گزارش خبرداغ ، جعفر میعادفر در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ اظهارکرد: در سال گذشته به دلیل محدودیت ۲ ساله سفر در ایام کرونا، تهدیدات و افزایش حوادث و افزایش تردد را برای نوروز ۱۴۰۱ پیش بینی می‌کردیم که تا حدودی درست بود.

به گفته وی در نوروز سال ١٤٠١، ٤٧ درصد ماموریت اورژانس افزایش داشته و ٤٧ هزار مصدوم بر اثر حوادث رانندگی داشتیم که از این تعداد ٣٩ هزار مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

رییس اورژانس کشور با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در سه حوزه گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۲ فوریت‌های پزشکی با توجه به رخ دادن بخش اعظم تصادفات در ورودی ها، برای استقرار ایستگاه‌های سلامت در ٣٠ کیلومتری شهر‌ها برنامه ریزی کرده است.

میعادفر با اشاره به فعالیت بیمارستان‌ها و تمامی مراکز شبانه روزی و درمانگاه‌ها در ایام نوروز گفت: این مراکز باید شیفت‌های شبانه داشته باشند و هماهنگی‌های لازم انجام شده که هیچ مرکز درمانی فقیر از پزشک غیرمتخصص نباشد.

وی با اشاره به ارائه بیش از ١٥٠ هزار خدمات غیر اورژانسی در نوروز ۱۴۰۱ گفت: یکی از دغدغه ما افزایش سفر‌های چادری و خفگی با گاز منواکسید است که برای این مسئله سعی کردیم مراکز با آمادکی کامل باشند و بسته‌های راهنما و توصیه‌ای ارایه دهیم.

وی تاکیدکرد: تمامی مرخصی‌های اورژانس نیز از ٢٤ اسفند لغو خواهد شد و تمامی نیرو‌ها در آمادگی کامل بسر خواهند برد.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: