کد خبر: ۹۴۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۲۰۱
وزیر ارشاد اسلامی در هفدهمین نشست پاسخگویی وزرا، معاونان و مدیران دولتی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و به تماس‌های مردمی پاسخ داد.

روایت حضور وزیر ارشاد در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی بی واسطه اسماعیلی با یک شهروند ارامنهبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفدهمین نشست پاسخگویی وزرا، معاونان و مدیران دولتی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و به تماس‌های مردمی پاسخ داد.

وزیر ارشاد در ابتدا تماس یکی از شهروندان که دغدغه‌هایی درباره موضوع حجاب داشت پاسخ داد.

اسماعیلی در گفت‌وگو با  این شهروند گفت که در دولت در دو بخش به موضوع حجاب پرداخته می‌شود و رئیس‌جمهور به این موضوع وقت اختصاص داده و وزرات کشور متولی اصلی این موضوع است. وزارت ارشاد هم به موضوعات فرهنگی آن می‌پردازد.

وزیر ارشاد همچنین تصریح کرد: مسائل فرهنگی هم از نظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است، ما با تهاجم فرهنگی سی‌ساله روبرو هستیم و دشمن رویِ نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.

وی گفت: در دولت با پدیده‌ای روبرو هستیم که میراث گذشته است؛ اما در این زمینه تلاش می‌کنیم و برنامه مفصلی در حال تهیه است.

اسماعیلی موضوع حجاب را فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: باید کار فرهنگی در سینما، مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماعات و ... انجام دهیم، مانند رویکرد دولت در جشنواره فجر.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره های فجر پیشین خانواده‌های مذهبی از نحوه برگزاری و تبرج موجود در آن نگران و ناراحت بودند، گفت: امسال بخش مهمی از آسیب‌ها را رفع کردیم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه جامعه ایران جامعه عفیفی است، گفت: شاید حتی آنهایی که پوشش خوبی ندارند، اعتقادات محکم‌تری از ما داشته باشند.

وی گفت: دولت در شوراها در حال جمع بندی طرح‌هاست، اما نباید انتظار یک تعییر آنی و فوری در امور فرهنگی داشت؛ اما در تلاش هستیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به تماس یکی از مخاطبان که از اقلیت‌های دینی کشور و از ارامنه بود و مطالبه‌اش توجه بیش‌تر به نشریه و روزنامه ویژه ارامنه به اسم آلیک بود، گفت: شناخت خوبی از مجموعه روزنامه شما دارم و در اولین فرصت قصد دارم به صورت حضوری از مجموعه شما بازدید کنم و در حال حاضر هم مبلغ ویژه ای برای کمک به شما و همچنین کمک کاغذ برای چاپ نشریه برای شما در نظر میگیریم.

بعد از این تماس وزیر ارشاد به تماس یکی از شهروندان اهل شهرستان نور از استان مازندران پاسخ داده و در جواب مطالبه‌اش که افزایش حقوق کتابداران است می‌گوید: به دستور آقای رئیس جمهور قرار شده است دولت افزایش حقوق برای همه مجموعه‌های وابسته به وزارت ارشاد را در نظر بگیرد و به زودی این مطالبه شما محقق می‌شود.

وزیر فرهنگ بعد از این تماس در پاسخ به یکی از شهروندان کرمانی که از فعالین حوزه سبک زندگی اسلامی و مدرسان این حوزه بود، گفت: بنده به معاون امور استان‌های وزارت خانه و مدیرکل بازرسی وزارت خانه دستور می‌دهم تا هر چه سریع‌تر این مشکل شما حل شده و بتوانید فعالیت خود را گسترش دهید. 

وزیر ارشاد در این نشست، به چندین تماس دیگر از مردم که از نقاط مختلف ایران تماس گرفته و موضوعات و مشکلات شخصی خود در این حوزه را مطرح کرده، پاسخ داد و تک به تک موارد را یادداشت کرد و دستور پیگیری آنی این مطالبات را داد.

پایان پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: