کد خبر: ۹۴۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
تعداد بازدید: ۱۱۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ۶ پرتاب فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنون گفت: در تاریخ صنعت فضایی کشور هیچ سالی مانند امسال این مقدار فعالیت نداشتیم.

زارع‌پور: فعال‌ترین سال در تاریخ صنعت فضایی کشور را داشته‌ایم/ انجام ۶ پرتاب موفق فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنونبه گزارش خبرداغ ، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با  فارس، در مورد پیشرفت‌های کشور در حوزه فضایی گفت: الحمدالله به همت دانشمندان و متخصصین کشور ما جزو ۱۰ کشوری هستیم که چرخه کامل فضایی را داریم و حتی در برخی فناوری‌ها ما جزو ۵ کشور برتر جهان هستیم و این مسیر ادامه دارد.

وی افزود: در تاریخ صنعت فضایی کشور که حدود ۱۵ سال از آن می‌گذرد، هیچ سالی نبوده که ما این مقدار فعالیت فضایی داشته باشیم؛ از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۶ پرتاب فضایی داشتیم که بی‌سابقه بوده و ان‌شاءالله این مسیر ادامه دارد. پرتاب، جلوه فعالیت فضایی است و تولید ماهواره، ایستگاه زمینی، تحلیل داده‌ها و تولید اپلیکیشن‌های مختلف، بند به پرتاب موفق است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: الحمدالله ما پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی موفقی داشتیم و تلاش می‌کنیم این مسیر با شتاب پیش برود. دولت سیزدهم تمام قد پشت توسعه صنعت فضایی کشور است و شخص آقای رئیس‌جمهور در مدت اخیر ۲ بار جلسه شورای عالی فضایی را تشکیل دادند که متأسفانه در یک دهه گذشته یک بار هم تشکیل نشده بود و این نشان دهنده اهمیت این موضوع برای دولت است.

زارع‌پور در پایان با تأکید بر اینکه شخص آقای رئیس‌جمهور پیگیر پیشرفت صنعت فضایی کشور هستند، اظهار کرد: در جلسه چهارشنبه ۱۹ بهمن هیأت دولت نیز من گزارشی در این مورد ارائه کردم و کلیپی در مورد دستاوردهای صنعت فضایی کشور در یک سال گذشته در این جلسه پخش شد و آقای رئیس‌جمهور از تمامی دانشمندان، دست‌اندرکاران و مدیرانی که این افتخارآفرینی‌ها را رقم زدند، تشکر کردند.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: