کد خبر: ۹۴۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
تعداد بازدید: ۱۵۶
یک کمیسیون در پرتغال دریافته است که از سال ۱۹۵۰ تاکنون نزدیک به پنج هزار کودک در کلیسای کاتولیک در این کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند - هرچند اعضای این کمیسیون می‌گویند که تعداد واقعی قربانیان قطعاً بسیار بیشتر است.
نتایج تحقیق یک کمیسیون: ۵ هزار کودک از سال ۱۹۵۰ در کلیسای کاتولیک پرتغال مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اندبه گزارش خبرداغ، بی بی سی: یک کمیسیون در پرتغال دریافته است که از سال ۱۹۵۰ تاکنون نزدیک به پنج هزار کودک در کلیسای کاتولیک در این کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند - هرچند اعضای این کمیسیون می‌گویند که تعداد واقعی قربانیان قطعاً بسیار بیشتر است.
 
 

این یافته‌ها پس از شهادت صدها قربانی به دست آمده است. رئیس این کمیسیون گفته است که مدارک ارائه شده متقاعدکننده هستند و در برخی مکان‌ها، سوءاستفاده‌ها گسترده بوده است.

کلیسای کاتولیک پرتغال قبلاً گفته است که اقدامات لازم را انجام خواهد داد، اگرچه محدودیت‌های زمانی به این معنی است که جبران خسارت قانونی برای اکثر قربانیان منقضی شده است.

پاپ فرانسیس، که قول داده است کلیسا را از شر کودک آزاری خلاص کند، ممکن است زمانی که قرار است در ماه اوت از لیسبون بازدید کند، با قربانیان نیز ملاقات کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: