به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بیلبورهای شهری اگرچه قرار است برای شهرداریها درآمدزا باشد اما حالا بیشتر حاشیهساز شده است بهویژه تابلوهای تبلیغاتی در حوزه زنان، شاید مورد اخیر آن به بیلبوردی در کرمان برگردد.
در روزهای گذشته عکسی از یک تابلوی تبلیغاتی در فضای مجازی دست به دست شد، آنطورکه بهنظر میرسد این بیلبورد در معابر شهری کرمان نصب شده و زنی با پیشبند آشپزخانه و ملاقه بهدست را نشان میدهد که به قلب خود اشاره میکند، جایی که در آن سنجاق سینهای به نقش ایران نصب شده و احتمالاً تهیهکنندگان آن قصد داشتند بگویند جای ایران در قلب است، برای همین زیر این تصویر نوشته شده «جات اینجاست» اما از آنجایی که تصویر دارد یک زن در موقعیت آشپزی را نشان میدهد، جمله «جات اینجاست» معنایی شبیه به «جای زن در آشپزخانه است.» دارد؛ برداشتی که اکثر کاربران شبکههای اجتماعی به آن نزدیک هستند و معتقدند معنا و مفهوم این بیلبورد خواسته یا ناخواسته جای زن را صرفاً در آشپزخانه میداند.
با این وجود کاربران خبرآنلاین به بیلبوردهای شهری در حوزه زنان واکنشهایی داشتند. مثلاً کاربری به نام «قدرت» نوشته «وقتی نوشتن وقلم ورنگ دردست افراد اشتباهی باشد تابلو میشود بنرهای تبلیغاتی که مشاهده میکنید.»
مخاطب دیگری که خودش را معرفی نکرده نوشته : «پول بنرها از جیب مردم فقیر و بلاتکلیف شهر هست.» یا کاربر دیگری با همین ایده برای خبرآنلاین نوشته: «حیف این همه هزینه» حمید هم در واکنشی مشابه گفته که : «این همه هزینه میدن بنری چاپ میکنن که اعصاب مردم خرد بشه انگار به قصد اینطوری میکنند.»
کاربری که خودش را «امینی» معرفی کرده برای خبرآنلاین نوشته که : «واقعا چه کسی تصمیم میگیره هر پانصد متر بنر با این همه هزینه چاپ بشه که هیچ باز خوردی به جز اعصاب خوردی نداره، عوضش اجاره بدین به بخش خصوصی و پول تبلیغش رو صرف هزینه کردن برای نمک پاشی کنین که کل شهر با پنج سانت برف قفل نشه»
یکی از کاربران خبرآنلاین این بنرها را سبب اختلاف افکنی میداند، او نوشته «این نشانه تفرقه افکنی و ایجاد شکاف و دادن خوراک دست دشمنان است و جامعه جای این بازی های غلط نیست.»