کد خبر: ۹۴۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
تعداد بازدید: ۱۲۴
پیشکسوت کشتی ایران عملکرد کشتی آزاد کشور در مسابقات رنکینگ جهانی و نایب قهرمانی این تیم را نقد و کارشناسی کرد.

محمدی: امامی هر روز پخته‌تر کشتی می‌گیرد/ برای مقابله با آمریکا برنامه بلند مدت نیاز داریم/ درباره غیبت درستکار فدراسیون بهتر اطلاع داردبه گزارش خبرداغ، مراد محمدی در گفتگو با ایلنا پیرامون ارزیابی عملکرد آزاد کاران ایرانی در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی، اظهار داشت:  در ابتدای سال میلادی و این تورنمنت شرایط کشتی گیران ما خوب بود و توانستیم عملکرد مناسبی داشته باشیم. با توجه به اینکه کشتی گیران در کوران مسابقات بودند مشخص بود که بدن‌هایشان آماده است. از نظر کیفیت مدال هم مدال‌های ما خوب بود. 4 طلا و 2 نقره بد نیست.

وی درباره چرایی دریافت 2 مدال نقره توسط، افزود: در وزن 74 کیلوگرم یونس  امامی هر روز در حال بهتر شدن است. پختگی هر روز بیشتر در کشتی او دیده می‌شود. او تایموراز سالکازانوف نفر دوم جهان را به خوبی شکست داد و به نظرم هر روز بیشتر در وزنش جا می‌افتد. به هر حال در فینال شکست خورد. در مورد آذر پیرا  در غیاب سعدالله اف روس اسنایدر نفر اول وزن است و از نظر آمادگی بدنی خیلی جلوتر است. هنوز آذر پیرا برای جا افتادن در این وزن کار دارد.

پیشکسوت کشتی ایران در پاسخ به این سوال که چرا از نظر بدنی آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف جلوتر هستند، تصریح کرد: سیستم بدنی آمریکایی‌ها فقط به نوع تمرین بستگی ندارد. علم تمرین، مکمل‌های مورد استفاده و... سبب ساز شده و واقعاً ما خیلی متفاوت هستیم. آنها فقط ورزش حرفه‌ای را حرفه‌ای دنبال می‌کنند. از نظر خواب، تمرین و... ما خیلی با آنها فاصله داریم.

محمدی درباره اینکه برای پیروزی مقابل آمریکایی‌ها با شرایط خوب بدنی‌شان چه کاری باید انجام بدهیم، گفت: در کوتاه مدت چنین چیزی ممکن نیست. اما در بلند مدت با ایجاد شرایط فنی و آمادگی خوب می‌توانیم از نظر فنی آنها را شکست بدهیم.

وی درباره غیبت پژمان درستکار و عدم همراهی وی با تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: در ابتدای سال میلادی بهتر است که سرمربی همراه تیم ملی باشد. اما به هر حال ممکن است برای هر فردی مشکل شخصی پیش بیایید. این موارد را چون خارج از فدراسیون هستم و اطلاعی ندارم بهتر است درباره آن صحبتی نکنم.

پیشکسوت کشتی ایران گفت: پیرامون اینکه آیا فرایند استعدادیابی کشتی گیران ایرانی طوری صورت می‌گیرد که آنها توانایی اجرای فنون مختلف را داشته باشند و در همه جای کشتی، کشتی بگیرند، گفت: مگر چیزی به نام استعدادیابی داریم؟ نمی دانم! حداقل من در جریان نیستم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: