کد خبر: ۹۴۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
تعداد بازدید: ۹۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه پلتفرم‌ها باید قانونمند شوند، گفت: برخی فیلم‌های خانگی با دروغ‌پردازی و بزرگنمایی برخی از مشکلات تلاش می‌کنند که حقیقت را وارونه جلوه دهند و تاریخ کشور را تحریف کنند.

محبی‌نجم‌آبادی: پلتفرم‌ها باید قانونمند شوند/ برخی فیلم‌های نمایش خانگی به دنبال سیاه‌نمایی هستندبه گزارش خبرداغ ؛بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه با بحث قانون‌مند کردن پلتفرم‌ها از جمله فیلیمو گفت: یکی از مسائلی که در کشور ما دشمن بسیار از آن سواستفاده کرد و در واقع توانست پروپاگاندای خود را بر اساس آن مدیریت کند و به نحوی با دروغ‌پردازی واقعیت را وارونه جلوه دهد و روایت‌های متناقض و نادرست برای افکار عمومی مطرح کند؛ فضای بی در و پیکر مجازی بود که  افراد خیلی راحت به دیگران اهانت می‌کردند و به دیگران تهمت می‌زدند و دروغ پردازی می‌کردند.

وی افزود: ما امروز متأسفانه در مباحثی از جمله فیلم‌های خانگی و فضای مجازی مواجه هستیم با فیلم‌هایی که براساس واقعیت تهیه نمی‌شود و متأسفانه با دروغ‌پردازی و بزرگنمایی برخی از مشکلات تلاش می‌کنند که حقیقت را وارونه جلوه دهند و تاریخ کشور را تحریف کنند.

نماینده مردم سبزوار گفت: دشمن تلاش می‌کند که منافع تاریخی خودش را که بعد از انقلاب اسلامی به خطر افتاده برخلاف آنچه واقعیت دارد، بازنمایی و بزرگنمایی کند و با یک نگاه کاریکاتوری به مسائل، واقعیت را وارونه کند.

وی خاطرنشان کرد: رویکردی که تلاش می‌کند در فضای رسانه و با استفاده از ظرفیت پلتفرم‌ها، مشکلات را بسیار برجسته، توانمندی و خدمات را بسیار محدود و کلاً محو کند و اگر مسائلی وجود دارد که اتفاقاتی می‌افتد خیلی راحت با روش‌هایی مثل تقطیع و شیوه‌های مختلفی واقعیت‌ها را تحریف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: قطعاً باید این فضا و این جریانی که در رسانه‌ها و پلتفرم‌ها وجود دارد قانونمند بشود و اساساً در هر کشوری دروغگویی و دروغ‌پردازی باید هزینه آن به بالا برود و ما هم از ابتدای مجلس وظیفه خود را با قانون‌مند کردن این موضوع مقرر کرده‌ایم که هیچکس چه حقوقی و چه حقیقی حق دروغ‌پردازی و دروغگویی و سلب واقعیت را ندارد و اگر کسانی خلاف این را  عمل کردند باید پاسخگوی رفتار خودشان باشند.

وی  ادامه داد: این خلاف‌گویی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها و شیوه‌هایی که برآمده از ادبیات مدرن غرب هست و نوعی ره‌آورد تفکر انحرافی غرب است این در جامعه اسلامی باورها را فرو می‌ریزد و ارزش‌ها را مخدوش می‌کند و مسئله‌ای که وجود دارد این است که ما نباید با شفافیت‌ها این مسئله را خلک بکنیم. شفافیت به جای خود بیان واقعیت به جای خود اینکه انسان‌ها باید آزاده باشند و آنچه واقعیت است را بیان کنند و هیچ خط قرمزی هم در مباحث مفاسد وجود ندارد و قطعاً باید میدان باز باشد و رسانه‌ها وظیفه اصلی‌شان همین است که مسائل را به صورت واقعی و مفاسدی که وجود دارند را رسانه‌ای بکنند.

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: ما امروز با  یک جریانِ ابتذال اخلاقی در کشور مواجه هستیم و شاهدیم که برخی از فیلم‌ها که در این پلتفرم‌ها نمایش داده می‌شود رسماً دارد به این مدل رفتارها رسمیت می‌دهد و به اهانت و فحش و بی اعتمادی رسمیت می‌بخشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جریانی که به آن اشاره کردم؛ بزرگ‌نمایی خطاهای کشور را که ممکن است بسیار محدود باشد، در دستور کار خود قرار داده و بزرگ‌نمایی می‌کند و در واقع در افکار عمومی جا می‌اندازد و اهتمام ما در مجلس این است که این موضوع را قانون مند کنیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: