کد خبر: ۹۴۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
تعداد بازدید: ۱۷۴
دستگاه دیپلماسی روسیه از دستاوردهای دیپلماتیک این کشور در سال ۲۰۲۲ نوشت: غرب تلاش می‌کند تا با حمایت از جنبش اعتراضی داخل ایران، توجهات جهانی را از احیای توافق هسته ای منحرف سازد.

بیانیه روسیه در مورد برجام: حمایت غرب از اعتراض‌های ایران برای انحراف توجهات از توافق هسته‌ای است / از دید فنی مدتهاست که همه چیز آماده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای غرب را متهم کرد که برای انحراف توجهات از توافق هسته ای، از حوادث اخیر داخل ایران حمایت می‌کند.

خبرگزاری تاس به نقل از گزارش دستگاه دیپلماسی روسیه از دستاوردهای دیپلماتیک این کشور در سال ۲۰۲۲ نوشت: غرب تلاش می‌کند تا با حمایت از جنبش اعتراضی داخل ایران، توجهات جهانی را از احیای توافق هسته ای منحرف سازد.

در این گزارش آمده است: غرب بیان کرد که برجام در حال حاضر اصلاً در اولویت نیست و تمام توان باید متوجه حمایت از فعالیت های اعتراضی در ایران شود. تمامی این «حقه های کثیف» برای تغییر توجه بین المللی از فرآیند احیای توافق هسته ای و کاهش فشار جهانی بر واشنگتن و متحدانش در این موضوع حساس بود.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که دولت بایدن بارها وعده بازگشت آمریکا به توافق هسته ای را داده بود ولی متاسفانه هنوز چنین امری رخ نداده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در نتیجه ماه ها مذاکرات وین که با مشارکت تمامی کشورهای عضو برجام انجام شد، مجموعه ای از راهکارها برای کمک به احیای اجرای تمام عیار توافق جامع سال ۲۰۱۵ و در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه گردآوری شد.

در این گزارش آمده که از دید فنی مدتهاست که همه چیز برای آغاز فرایند احیای برجام آماده است. این وزارتخانه افزود: با درک این موضوع، ناگهان مشارکت همکاران اروپایی و آمریکایی ما کاهش یافت و تلاش کردند که مسئولیت توقف فرایند مذاکرات را بر دوش تهران بگذارند.

وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که ایران بارها آمادگی خود را برای از سرگیری اجرای تمامی تعهدات داوطلبانه برجام اعلام کرده بود و روسیه از این موضوع استقبال می کند.

در ادامه گزارش این وزارتخانه ابراز امیدواری شده که کشورهای غربی و همچنین انگلیس که به تازگی درخواست تجدیدنظر در موضع این کشور در قبال توافق هسته ای از آن کشور شنیده می شود، "میزان مسئولیتی را که بر عهده دارند، درک کرده، بی‌صداقتی را کنار گذاشته و بالاخره قدرت دستیابی به توافق نهایی از سرگیری برجام را به دست آورند.

در خاتمه این گزارش، رعایت اکید برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تنها گام صحیح در مسیر صلح و ثبات برشمرده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: