کد خبر: ۹۴۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۲۷۰
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به پیگیری از پلیس فتا در مورد نامه‌های منتشر شده این سازمان در فضای مجازی، گفت: در کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد سد چمشیر بحث شد و نامه‌های منتشر شده در فضای مجازی نیز در آن جا ارائه شد و بعد دیدیم این نامه به فضای مجازی رسید.

سلاجقه: از پلیس فتا پیگیر انتشار نامه‌های سازمان محیط زیست در فضای مجازی هستیم/ تاکید رئیسی بر حل مسائل درون دولتبه گزارش خبرداغ ، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد انتشار برخی نامه‌های این سازمان به رئیس‌جمهور در فضای مجازی اظهار داشت: این که این نامه‌ها چطور به دست برخی فعالان فضای مجازی رسیده، برای خود ما هم جای سوال است زیرا این نامه‌ها در فرآیند دولت رد و بدل می‌شوند و حتی اگر مهر محرمانگی هم نخورند، کسی حق ندارد این نامه‌ها را خارج از سیستم منتشر کند.

وی افزود: در مجموعه دولت سوال و جواب‌هایی در قالب نامه همراه با مسائل مطرح می‌شود و گزارش‌هایی داده می‌شود که نباید در فضای عمومی منتشر شود ولی متاسفانه این اتفاق افتاد و ما همان موقع هم به پلیس فتا اعلام کردیم تا مشخص شود که نحوه برون‌رفت این نامه‌ها چگونه بوده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: نامه‌هایی که در بحث سد چمشیر مطرح شد، در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل ۹۰ در مورد آن جلسه گذاشته شده بود و آنجا کمیسیون اصل ۹۰ از کارشناسان گزارش خواست که آیا سازمان محیط‌زیست و وزارت نیرو در این مورد اقدامی انجام داده‌اند و آنجا درمورد نامه بحث شد و بعد دیدیم این نامه به فضای مجازی رسید.

سلاجقه اضافه کرد: اینکه محل و مفر انتشار این نامه‌ها کجاست را باید پلیس فتا و مجموعه‌های دیگر ردیابی کنند ولی ما در مجموعه خودمان مکلف هستیم که از دولت حمایت کنیم و حتی اگر نامه‌های ما مهر محرمانگی هم نخورد، در سیستم محرمانه است و فقط باید به دستگاه مقصد نامه برسد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا مسائل سری دیگر باقی نمی‌ماند و به نوعی تمامی مباحث وارد فضای مجازی می‌شود، گفت: متأسفانه بعضی انسان‌ها با هر گرایشی و نیتی از جمله تضعیف دولت، این اقدام را انجام می‌دهند ولی روحیه همدلی و همبستگی و انسجام درونی در دولت سیزدهم وجود دارد و سازمان محیط زیست نیز عضوی از مجموعه دولت است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: ریاست محترم جمهور نیز می‌فرمایند که هرگونه اختلاف نظری در بین دستگاه است، حتماً باید در دولت بحث شود و باید وقت به اندازه کافی به اعضا داده شود تا مباحث‌شان را در هم این جلسات مطرح کنند و مشکل حل شود. ما در مجموعه دولت بعضاً در مسائل متعدد اختلاف نظرهای کلانی با هم داریم ولی با گفت‌وگو به اشتراک نظر می‌رسیم.

سلاجقه افزود: انسجام در درون دولت وجود دارد اما متاسفانه در هر حال انسان‌های وجود دارند که در کنار و گوشه مطالبی می‌نویسند و می‌گویند ولی باید تقوای رسانه‌ای وجود داشته باشد که متاسفانه عده‌ای آن را رعایت نمی‌کنند. 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان با بیان اینکه نامه ما درون سازمانی بوده و اگر قرار بود در فضای مجازی مطرح شود خودمان مسائل را در فضای مجازی می‌گفتیم، اظهار کرد: ما دولت هستیم و حتماً فرآیند مکاتبات و ارسال مراسلات باید درون سازمانی باشد و اینکه حریم و حرمت نگه داشته شود، باید خود رسانه‌ها و مجموعه فضای مجازی آن را رعایت کنند ولی متاسفانه گاهی اوقات می‌بینیم که شاید مدیریت فضای مجازی دست کسان دیگری است و بعضاً بی‌تقوایی در آن اتفاق می‌افتد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: