کد خبر: ۹۴۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۰۰
رئیس مجلس با تأکید بر اینکه جهاد تبیین باید به درستی و بدون تحریف، مسائل انقلاب و نظام را به گونه ای که زیبا و به موقع باشد، روایت کند، بیان داشت: باید این موضوعات به تصویر کشیده شود که مهم تر از کلام است همچنین تولید در فضای مجازی باید اصل قرار گیرد و اگر انقلاب نتواند در این فضا حاضر شود، دیر یا زود به حاشیه می رویم.

قالیباف: اگر انقلاب نتواند در فضای مجازی حاضر شود، دیر یا زود به حاشیه می‌رویمنماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای ستادمرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور در جلسه اعضای ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب‌اسلامی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاون امور مجلس ریاست جمهوری، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رؤسای کمیته های 29 گانه ستاد مرکزی دهه فجر و با شرکت وبیناری رؤسای ستادهای دهه‌ی فجراستان‌های کشور در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، با تبریک حلول ماه پرفضیلت رجب المرجب، گفت: خداوند زمینه‌ها و بسترهایی را برای تربیت، تعالی معنوی و روحی وغفلت‌زدایی انسان‌ها فراهم کرده که یکی از بهترین آن‌ها، معبر نورانی ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است. ماه رجب سرچشمه این مسیر نورانی و قلّه آن لیله القدر است. خداوند ابزار مناسب این سفر معنوی را نیز در اختیار ماقرارداده است. در این سه ماه، ادعیه و مناجات‌هایی از ائمه معصومین (ع) وارد شده که دریای معارف الهی است و روح و جان ما را جلا می‌دهد.

وی با تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام و توصیه به قرائت زیارت جامعه‌ کبیره امام هادی علیه السلام در این ایام گفت: هدف انقلاب اسلامی، تربیت و پرورش انسان‌هایی در تراز مکتب حیات‌بخش اسلام است و انسان‌سازی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و افرادی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی ودیگر شهدای عرصه‌های جهاد و مبارزه تربیت یافته مکتب امامین انقلاب و انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل مجموعه هیأت‌اندیشه‌ورز در دوره جدید کاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اعضای هیئت اندیشه‌ورز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متشکل از صاحبنظران، روحانیون، اساتید دانشگاهی، افراد صاحب اندیشه و فکر که از ایده‌ها، خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های این عزیزان در برگزاری مراسم و مناسب‌هایی که شورا متولی آن است، بهره‌مند می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طبق قانون، پنج وظیفه‌ی سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی سه ماموریت اصلی و برنامه‌های فرعی بسیاری نیز ذیل آن قرار دارد، گفت: اولین مأموریت شورا برگزاری بزرگداشت‌ها و مناسبت‌های منطقه‌ای و استانی است. در استان‌ها ومناطق مختلف، مناسبت‌های قبل و بعد از انقلاب وجود دارد که ویژه آن استان است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره رویدادهای سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی، این مناسبت‌های منطقه‎ای را برگزار می‌کند. حوادث و رویدادهای مهم و تأثیر گذار انقلاب اسلامی شناسنامه انقلاب و هویت بخش برای نسل جوان و نوجوان بوده و آثار و برکات فراوانی را در بر خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: مأموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و کارآمد برای ظهور و بروز اراده ملی و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در مقابله با فتنه‌ها و دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی و نمود حمایت انقلاب در دفاع از مظلومان و مستضعفان است.

وی با اشاره به حوادث اخیر تأکید کرد: ظهور و بروز اراده مردم در قالب اجتماعات، تظاهرات و راهپیمایی‌های مختلف نقش اصلی را در خنثی‌سازی توطئه و طراحی پیچیده و هجمه‌ی همه جانبه دشمن ایفا کرد.

موسی‌پور با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، مجموعه‌ای از ایام الله است، گفت: سومین مأموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری بزرگداشت ایام الله به صورت کلی و ملی است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در این باره فرمودند که راهبرد دشمن، کتمان و کمرنگ کردن و به فراموشی سپردن ایام الله است، بنابراین یکی از وظایف و تلاش خادمان ملت ایران در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تمهید مقدمات و برنامه‌ریزی برای تکریم، پاسداشت، حفظ و زنده نگه داشتن ایام الله است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در طی سال، 15 برنامه سراسری در کل کشور و تمام استان‌ها و شهرها و روستاهای کشور به صورت سراسری از سوی شورای هماهنگی برگزار می‌شود. مهمترین این برنامه‌ها، بزرگداشت یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی است. در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم. ستادهای مربوطه کار خود را از مدتی قبل شروع کرده‌اند، هدف و رویکرد اصلی برنامه‌های ستاد دهه فجر حضور پرشور مردم بصیر و لحظه‌شناس ایران در مراسم دهه فجر به ویژه یوم الله 22 بهمن است که بایاری خداوند متعال جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور حماسی مردم و شعار محوری ' ایران استوار 44 سال افتخار ' برگزار خواهد شد.

در این جلسه رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای انتقال آرمان‌ها به نسل های جدید و شکوه حضور مردم و به نمایش گذاشتن تعهد آن‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب همواره پیش از این دهه بر آن تأکید و بعد از آن نیز، از مراسم های برگزار شده به عنوان نقطه اوج و اقتدار و نماد همبستگی مردم با آرمان های انقلاب و نظام یاد می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه چند سال است که به دلیل شیوع کرونا، راهپیمایی حضوری مردم را نداشتیم و به صورت خودرویی برگزار می‌شد، عنوان کرد: امسال با بهبود وضعیت کرونا، راهپیمایی گسترده و باشکوهی را برگزار خواهیم کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مردم با حضور قاطعانه خود در مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی امید را به جامعه تزریق کرده و پاسخ مناسب و قاطعی به دشمنان می‌دهند، عنوان کرد: کمیته های 29 گانه ستاد دهه فجر از ماه‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کردند و جلسات مستمری را به صورت هفتگی برگزار می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد دهه فجر در دستگاه‌های مختلف نیز شکل گرفته است، اظهار کرد: سامانه‌های ستادی علاوه بر استان‌ها، شهرها و بخش‌ها در دهیاری‌ها نیز تشکیل شده اند. همچنین با نهادهایی که مخاطب بیشتری دارند مثل وزارتخانه های آموزش، علوم، کار و ورزش به صورت جداگانه جلساتی داشتیم.

موسوی با اشاره به اینکه دشمن، بیشتر جوانان و زنان را هدف قرار داده است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مقابله با این حربه دشمن، امسال از ظرفیت این اقشار در برگزاری مراسم‌های دهه فجر انقلاب اسلامی بیشتر بهره خواهیم برد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزودد: فضای برگزاری دهه فجر امسال با توجه به اینکه میان دو عید میلاد امیرالمومنین علی(ع) و مبعث پیامبر(ص) قرار گرفته است، باید با نشاط و سرور باشد. همچنین بخش عمده ای از پروژه های کشور نیز در این دهه افتتاح می‌شود که این حرکت امید به جامعه را تزریق می‌کند. صداوسیما و رسانه ملی نیز قرار است این رویداد با شکوه را به بهترین نحو پوشش داده و دستاوردهای بخش‌های مختلف نظام را منعکس کنند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در پایان با بیان اینکه این روزها همه مردم مشکل اقتصادی دارند که قابل انکار نیست، خاطرنشان کرد: با این حال مردم دلبسته نظام و انقلاب بوده و همواره آن را نشان داده اند و امسال نیز به صحنه خواهند آمد.

در پایان این نشست رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا(ره) که باید زندگی مادی و معنوی خود را مدیون آنها بدانیم، اظهار داشت: به روح پرفتوح امامی درود می فرستیم که جز در راه خداگامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت و در بیان عظمت ایشان همین بس که حضرت آقا می فرمایند این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و باید قدر آن را با همه وجود دانسته و شکر آن را به جای آوریم که شکر آن نیز این است که در این مسیر گام برداشته، حرف زده و رفتار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب، ورود جدیدی به عرصه زیست ملت ما و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان بود چرا که پیش از آن در یک کنج، خلوت و در حوزه های فردی و شخصی بود، بیان داشت: عزت مسلمانان در غرب آسیا که کشورهای اسلامی هستند پیش از انقلاب شرایط دیگری داشت که انصافا امام(ره) و شهدا باعث احیای مجدد معنویت و عزت مسلمانان شدند که از افتخارات بزرگ است.

امام و امت و رابطه میان این دو، 2 رکن اساسی دوران بعد از انقلاب اسلامی است

قالیباف همچنین با بیان اینکه انقلاب، مبانی و فرهنگی را وارد جامعه کرد که ما امروز به واسطه آن معنای استقلال، آزادی، مبارزه با ظلم، حمایت از مظلوم، دفاع از انسانیت، بشریت و حقوق بشر، مبارزه با ظلم و مردمسالاری دینی را می فهمیم، یادآور شد: ما باید قدر امروز خود را بدانیم که نقطه عطفی در زیست اجتماعی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه دوره جدید و شروع انقلاب اسلامی دارای دو رکن اساسی به نام های امام و امت و رابطه میان آنها است، عنوان کرد: از نگاه سیاسی امام(ره) این برداشت می شود که هیچ واسطه ای میان امام و امت نیست و ریشه شکل گیری انقلاب نیز در این 2 بال اساسی است.

هدف دشمن در جنگ ترکیبی ایجاد فاصله میان امام و امت است

وی همچنین در ادامه تثبیت انقلاب، ادامه و حیات آن را در گرو رابطه امام و امت دانست و افزود: خواهشمندم تحقیق روندی در خصوص این 44 سال داشته باشید که دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج این هدف را داشته اند که میان امام و امت فاصله بیاندازند چنانچه در جنگ ترکیبی اخیر نیز دشمن در بیان و عمل خود جز با مردم و رهبری با کس دیگری کار نداشت که حاکی از اهمیت موضوع است و در هر حرکتی که داریم نباید از این موضوع غفلت کرد.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز جز این نبود که با فرماندهی فرمانده کل قوا و بسیج که مدل سازماندهی شده افکار مردم بود، توانستیم جنگ تحمیلی را مدیریت کنیم و مردم از منازل تا خط مقدم همه چیز را ساماندهی کردند، پس مشخص است که جایگاه مردم جایگاهی کلیدی و حساس است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه در هر فتنه ای که شکل گرفت ؛ مردم با حضور خود آب روی آتش شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمی توانیم اصول ارزش های انقلاب را فراموش کنیم و اگر می خواهیم آن را حفظ کنیم باید مردم را در محوریت اقدامات خود قرار دهیم، عنوان کرد: امروز هیچ تصمیمی بدون حضور مردم و نقش آفرینی آنها جلو نمی رود و باید روی آن خط قرمز کشید و چنانچه تجربه گذشته نشان می دهد مشکلات اقتصادی امروز نیز به دلیل حذف مردم و قرار گرفتن ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت (به معنای عام) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز تحولی در حوزه هوا فضا می بینید که جمهوری اسلامی جزء 5 قدرت اصلی جهان است، به این دلیل بوده که مردم این صنعت را متحول کردند و از سوی دیگر اگر شاهد فلاکت صنعت خودروسازی هستیم به دلیل مدیریت دولتی است که بر آن حاکم بوده و مردم از آن حذف شده اند.

قدرت سخت، جنس قدرت مطلق نبوده و محدود است

قالیباف در ادامه همین موضوع تاکید کرد: جنس قدرت ما از جنس قدرت سخت و مطلق نیست و این ابزاری محدود برای جایی محدود است. قدرت نرم ما قلب مردم بوده و یعنی همه چیز را باید متوازن دنبال کنیم و آنچه خودمان می پسندیم و گره کار ما مسئولان را باز می کند نباید اولویت باشد و باید تصمیماتی را بگیریم که بیشترین اثر را بر مردم می گذارد.

انقلاب اسلامی برای جلوگیری از به حاشیه رفتن باید در فضای مجازی حاضر شود

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه جهاد تبیین باید به درستی و بدون تحریف، مسائل انقلاب و نظام را به گونه ای که زیبا و به موقع باشد، روایت کند، بیان داشت: باید این موضوعات به تصویر کشیده شود که مهم تر از کلام است همچنین تولید در فضای مجازی باید اصل قرار گیرد و اگر انقلاب نتواند در این فضا حاضر شود، دیر یا زود به حاشیه می رویم.

وی همچنین جهاد تبیین را جهاد توجیه ندانست و آن را جهاد منطق، مبنا و اصول معرفی و کرد و ادامه داد: بدون شک، منطق و خرد جمعی در این جهاد است و همه اقشار با هر سلیقه ای باید این را بپذیرند. ما به یک جهاد تصمیم در کنار جهاد تبیین نیازمندیم و باید مقیاس ها و معیارها را مشخص کنیم و اگر این کار را نکنیم دشمن ذهن مردم را تغییر می دهد و وقتی ذهن مردم تغییر کند، باورها و رویکردها نیز عوض می شود.

دشمن به دنبال تجزیه طلبی از طریق ذهن هر یک نفر ایرانی است

قالیباف افزود: تصور نکنید تجزیه امروز کشور همانند تجزیه طلبی هایی در خوزستان، کردستان و یا سایر استان ها است؛ امروز 80 میلیون نفر جمعیت داریم که هر یک نفر از ما سهمی از این جغرافیا دارد و دشمن برای ذهن هر یک نفر به همان میزان تجزیه طلبی در نظر دارد و اینجاست که اهمیت جهاد تبیین مشخص می شود و جهاد تولید در اقتصاد نیز مکمل آن است که باید متوازن با هم پیش بروند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به 4 اصل هوشمندسازی، کارآمدسازی، شفاف سازی و مردمی سازی بیان کرد: این اصول باید در همه حوزه های مدیریتی، در قانونگذاری، اجرا و قضا مد نطظر قرار گیرد که از اساس و اصول ارزش های انقلاب اسلامی است و اگر به آنها عمل نشود در واقع پا روی این اصول گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه ایام سختی را در حوزه اقتصاد کشور می گذارنیم، گفت: دشمن در همه ابعاد با همه توان و به صورت همه جانبه علیه ایران اقدام می کند و همانگونه که قبلا نیز گفته ام جنگ احزاب در حال رخ دادن است چرا که همه دشمنان از هر گروهی با هم همدست شده اند از این رو باید اصل دخالت دادن مردم در امور به درستی انجام شود، به این معنا که بستر را در اختیار مردم قراردهیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان می خواهند «ما نمی توانیم» را گسترش دهد، تاکید کرد: دخالت مردم در امور باعث می شود شرایط اقتصادی به گونه ای پیش برود که بتوانیم در برنامه هفتم به ثبات اقتصادی برسیم و در واقع دولت نباید در اموری که مردم قادر به انجام آن هستند، دخالت کند.

قالیباف با بیان اینکه امروز بهترین تبلیغ ایران اسلامی، کارآمدی دین در اداره جامعه است، عنوان کرد: این موضوع از هر حرف دیگری قاطع تر و مهم ترین وظیفه ما این است که مردم احساس کنند در سایه انقلاب اسلامی می توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند تا بتوانند به عبادت و بندگی خدا بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از تلاش های مسئولین شورای هماهنگی و ستاد دهه ی فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند توفیق رهرویی در مسیر امام(ره) و شهدا را به ما و شما بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: