کد خبر: ۹۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
تعداد بازدید: ۲۳۷
وزیر آموزش و پرورش با اعلام آمادگی برای ادغام آموزش‌های طب سنتی در مدارس گفت: در برخی کشور‌ها در صورت رسیدن شاخص آلودگی هوا به بالای ۳۰۰ اقدام به تعطیلی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش: مدارس برخی کشور‌ها در شاخص آلودگی بالای ۳۰۰ تعطیل می‌شوندبه گزارش خبرداغ ، یوسف نوری امروز در سومین جشنواره طب سنتی ایرانی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آغاز طرح نهضت سوادآموزی سلامت برای دانش‌آموزان اظهار کرد: بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور ما آموزش محور هستند که مرحله اول سواد و نسل اول است، اما نسل دوم سواد، پژوهش محور است. نسل سوم سواد، عملکردی است که به دانشگاه‌ها و مدارس مبتنی بر عملکرد و کارآفرینی، دانشگاه‌های نسل سوم گفته می‌شود. نسل چهارم سواد نیز به معنای نمایش گذاشته شدن مسئولیت اجتماعی توسط افرادی است که سواد می‌آموزند.

وی افزود: در کتاب‌های درسی درباره سلامت، بحث‌های متعددی داریم، اما به دلیل آن که دانش‌آموزان فقط از خواندن این درس‌ها نمره می‌گیرند، این مطالب در کتاب‌ها به جایی نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمانی ما بررسی کردیم که میزان مصرف دارو سه برابر استاندارد جهانی بود و بنابراین باید باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند. طب سنتی اصالت و هویت دارد و یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و توجه به طب سنتی باعث می‌شود دانش‌آموز با فرهنگ غنی کشور خود آشنا و پیوند داده شود.

 

وی گفت: ظرفیت خوبی وجود دارد که برای معلمان و دانش‌اموزان و اولیا به روش‌های روز، محتوای مناسب بر اساس ذائقه آن‌ها تولید کنیم.

نوری با بیان این‌که بیش از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز پایه اول تا دوازدهم داریم، گفت: چهار میلیون نفر کودکستانی و ۲.۴ میلیون نفر معلم شاغل و بازنشسته داریم و به دلیل ارتباط با اولیای دانش‌آموزان، بستر بزرگی برای آموزش طب سنتی داریم. در شبکه شاد به صورت همزمان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این شبکه استفاده می‌کردند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شاخص‌های آلودگی هوا بیان کرد: سلامت دانش‌آموزان در اولویت ماست، اما بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، در دنیا در صورتی که شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ نرسد، تعطیلی رخ نمی‌دهد و هنوز هم شاخص آلودگی در کشور ما به ۲۰۰ نرسیده است و در سایر کشور‌ها در موقعیت بنفش نیز متوسطه اصلا تعطیل نمی‌شود و کشور‌هایی مثل چین و مکزیک در صورت رسیدن شاخص آلودگی هوا به بالای ۳۰۰ اقدام به تعطیلی می‌کنند. امیدواریم جریان تعلیم و تربیت به تعطیلی کشیده نشود.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: