کد خبر: ۹۴۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۲۲۲
امروز نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر آغاز می‌شود و هیچ خبری از حضور تماشاچیان در استادیوم نیست.

آغاز نیم‌فصل دوم؛ همچنان بدون حضور تماشاچیانبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اعتماد: امروز نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر آغاز می‌شود و هیچ خبری از حضور تماشاچیان در استادیوم نیست. از این بدتر هیچ‌کس در این رابطه دیگر حرفی نمی‌زند و اقدامی انجام نمی‌دهد. اگر در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست و بعد از جام جهانی مقامات فدراسیون و سازمان لیگ در رسانه‌های عمومی مدام در این رابطه اظهارنظر می‌کردند امروز آنها هم سکوت پیشه کردند یا به گفتن جملات مبهم بسنده می‌کنند. انگار همه در یک اتحاد نامیمون با هم همراه شده‌اند تا پیوند تماشاچیان با استادیوم‌ها به صورت کامل قطع شود. به عنوان مثال تنها واکنش رییس فدراسیون فوتبال به این مساله روز گذشته بود که مهدی تاج در جملاتی مبهم گفت: «یکی از نکات مهم، حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی است؛ قطعا پیگیری خواهیم کرد تا ان‌شاءالله مسابقات فوتبال و فوتسال در نیم فصل دوم با حضور تماشاگران برگزار شود.»

 

 

 
 

ممنوعیت حضور تماشاچیان در استادیوم بعد از تعطیلی لیگ به خاطر اردوی تیم ملی در اتریش پیش از آغاز جام جهانی صورت گرفت. در زمانی که لیگ تعطیل بود واقعه مهسا امینی رخ داد و به واسطه اعتراضات شکل گرفته و جو ملتهب جامعه تصمیم بر این شد که تماشاچیان بعد از بازگشایی مجدد لیگ فعلا در استادیوم‌ها حاضر نشوند. برخی مقامات سیاسی- امنیتی در آن برهه اظهار داشتند به دلیل تلاش‌های ضدانقلاب برای کشته‌سازی و به خاطر حفظ امنیت مردم، در استادیوم‌ها فعلا بسته است. مجید میراحمدی، معاون سیاسی استاندار تهران در اواخر مهر گفت: «علاقه‌مندیم بازی‌های باشگاهی در شرایط مناسب و با حضور تماشاگران برگزار شود، اما به دلیل سناریوی کشته‌سازی، نگرانی امنیتی داریم.» حال بعد از گذشت سه ماه از آن تاریخ و با پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر و آغاز نیم‌فصل دوم و جو نسبی آرام جامعه هنوز خبری از حضور تماشاچیان در استادیوم نیست. هیچ کدام از مقامات هم گویا تلاشی برای رفع مشکل از خودشان نشان نمی‌دهند. مهدی تاج که بعد از جام جهانی و در آستانه دربی گفته بود این مسابقه حتما با حضور تماشاچیان برگزار می‌شود بعد از گذشت یک ماه و نیم از آن بازی که بدون تماشاچی به انجام رسید دیگر اظهارنظری در این رابطه انجام نداده است. البته اگر سخنان شبه‌شوخی او مبنی بر اینکه به دلیل آلودگی هوا بازی‌ها بدون تماشاچی است را فاکتور بگیریم.  همچنین سهیل مهدی رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ که در آغاز دوباره مسابقات بعد از جام جهانی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر رایزنی برای حضور تماشاچیان مطرح می‌کرد نیز دیگر چیزی در این رابطه مطرح نمی‌کند. سهیل مهدی تنها یک بار اعلام کرد بدون تماشاچی شدن بازی‌ها در استادیوم آزادی به خاطر مشکلاتی است که در سازه ورزشگاه به وجود آمده است. 

در این بین بسیاری از کارشناسان، مربیان و اهالی فوتبال نسبت به این وضعیت انتقاد کرده‌اند. روز سه‌شنبه مسعود اقبالی مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا به خبرگزاری تسنیم گفت: «واقعا نمی‌دانم بازیکنان با چه انگیزه‌ای در مسابقات لیگ برتر به میدان می‌روند و وقتی تماشاگر نیست چطور بازی می‌کنند؟»

 

 

این سوالی است که بسیاری از هواداران هم در کوچه و بازار و مخصوصا در برخورد با خبرنگارهای ورزشی مطرح می‌کنند. هواداران می‌گویند بازیکنان نزدیک به سه سال است که اغلب پشت درهای بسته بازی کرده‌اند، یک روز به خاطر کرونا، یک روز به خاطر مشکل ورود زنان به استادیوم، یک روز به خاطر مسائل امنیتی و... و بعد سوال می‌کنند آیا واقعا بازیکنان و مربیان اهمیتی برای هواداران قائل هستند یا تنها چیزی که به آن اهمیت می‌دهند گرفتن دستمزد خودشان است؟ 

سه روز قبل در روز بدون فوتی کرونا فدراسیون کشتی اعلام کرد ستاد کرونا به خاطر شیوع گسترده بیماری دستور داده مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی بدون تماشاچی باشد. این خبر موجی از نگرانی‌ها را بین اهالی فوتبال به وجود آورد که آیا ممکن است دوباره به بهانه کرونا بازی‌های فوتبال هم بدون تماشاچی باشد؟ در این رابطه هیچ مقام مسوولی نه از ستاد ملی مقابله با کرونا نه از مقامات فدراسیون و سازمان لیگ حاضر به اظهارنظر نشد. 

 

 

امروز نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر شروع می‌شود و در حالی که مردم رفسنجان می‌توانستند تیم‌شان را مقابل نساجی همراهی کنند و در حساس‌ترین بازی هفته میان سپاهان و استقلال اصفهانی‌ها می‌توانستند نقش جهان را یکدست طلایی کنند، همچنان بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: