کد خبر: ۹۴۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
تعداد بازدید: ۱۴۳
هوشنگ لطیف‌پور پیشکسوت دوبله ایران شامگاه گذشته دارفانی را وداع گفت. گویندگی در فیلم‌های مستند (راز بقا)، فیلم سینمایی «پیرمرد و دریا» (راوی) و «دلیران تنگستان» (راوی) و نیز مجموعهٔ انیمیشن «جیمز گربه» از کار‌های به‌یادماندنی او به شمار می‌روند.

هوشنگ لطیف‌پور، دوبلور پیشکسوت درگذشتبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: هوشنگ لطیف‌پور پیشکسوت دوبله ایران شامگاه گذشته دارفانی را وداع گفت.

هوشنگ لطیف‌پور شامگاه دوشنبه 26 دی‌ماه چشم از جهان فروبست. او سال‌ها در خارج از کشور (کانادا) زندگی می‌کرد و در همان‌جا نیز به خاک سپرده خواهد شد.

لطیف‌پور کار دوبله و مدیریت دوبلاژ را از سال 1332 با فیلم «شنل» آغاز کرد. در سال 1337 با مشارکت فرخ‌زاد، استودیوی دوبلاژ «سایه» را تأسیس کرد که تا سال 1340 فعال بود. تعداد زیادی از گویندگان مطرح عرصه دوبله مانند پرویز بهرام، ژاله کاظمی، فهیمه راستکار و زهره شکوفنده کار خود را با هوشنگ لطیف‌پور آغاز کرده یا در کارهای وی به نقطه اوج فعالیت خود رسیده‌اند.

همچنین منوچهر نوذری نخستین بار از طریق او به دوبله دعوت و به ایرج دوستدار جهت کارآموزی دوبله معرفی شد.

گویندگی در فیلم‌های مستند (راز بقا)، فیلم سینمایی «پیرمرد و دریا» (راوی) و «دلیران تنگستان» (راوی) و نیز مجموعهٔ انیمیشن «جیمز گربه» از کارهای به‌یادماندنی او به شمار می‌روند.

او در سال 1365 به انگلستان و سپس کانادا رفت، برای مدتی به ایران بازگشت و سپس بار دیگر به کانادا سفر کرد.

این خبر را شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم تأیید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: