کد خبر: ۹۴۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
تعداد بازدید: ۲۲۵
محمود عباس‌زاده در واکنش به مصاحبه اخیر نخست وزیر عراق که باز هم بر نام جعلی «خلیج ع. ر.ب.ی» تاکید کرد، گفت: «امیدوارم حرفی که ایشان عنوان کرده‌اند حرف دلشان نباشد و به تعبیری سهو السان باشد. اگر واقعا این را گفته باشند باید نسبت به نمره درس تاریخ و جغرافیا ایشان شک کرد.»

امیدوارم تاکید نخست وزیر عراق روی نام جعلی «خلیج ع.ر.ب.ی» حرف دلش نباشد، وگرنه باید نسبت به نمره درس تاریخ و جغرافیای او شک کردیک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به تاکید نخست وزیر عراق روی نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی و همچنین لزوم واکنش وزارت خارجه، می‌گوید که امیدوارم حرفی که ایشان عنوان کرده‌اند حرف دلشان نباشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، محمود عباس‌زاده  در واکنش به مصاحبه اخیر نخست وزیر عراق که باز هم بر نام جعلی «خلیج ع. ر.ب.ی» تاکید کرد، گفت: «امیدوارم حرفی که ایشان عنوان کرده‌اند حرف دلشان نباشد و به تعبیری سهو السان باشد. اگر واقعا این را گفته باشند باید نسبت به نمره درس تاریخ و جغرافیا ایشان شک کرد.»

وی افزود: «بعد از اینکه نظام سلطه غربی‌ها می‌بینند که جمهوری اسلامی عمق استراتژیکش از خاورمیانه جلوتر رفته و حتی ادعا می‌کنند که جمهوری اسلامی به روسیه پهپاد صادر می‌کند و در تحولات اوکراین به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار ایفای نقش می‌کند و از طرف دیگر پروژه ایران هراسی‌شان در منطقه جواب نداده است، در خواب می‌بینند که یک جنگ زرگری، جنگ عربی_عجمی راه بیاندازند.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «ما از کشورهای همسایه انتظار نداریم که خدایی نکرده در دام توطئه دشمنان منطقه بیافتند. بالاخره خلیج فارس در طول تاریخ و به گواهی تمام اسناد تاریخی، خلیج فارس بوده است. همه ملت ایران اعم از شیعه و سنی، اصلاح طلب و اصولگرا، آن‌هایی که برای اعتراض به خیابان می‌آیند و حتی آن‌هایی که به عملکرد مسئولان منتقد هستند، در برابر مولفه‌های منافع ملی به ویژه آن‌هایی که نماد ملی ما هستند از جمله خلیج فارس، حساسیت دارند و برایشان مسئله شوخی‌برداری نیست.»

عباس‌زاده همچنین درمورد واکنشی که وزارت خارجه نسبت به این اظهارات باید داشته باشد، گفت: «وزارت خارجه اصولا باید در این جهت واکنش جدی نشان دهد. قطعا تا الان هم نشان داده است اما شاید شکل انعکاس رسانه‌ای آن به دلیل عمق ارتباط ما با عراق، با ملاحظاتی صورت گرفته باشد.»

وی ضمن تاکید براینکه دستگاه دیپلماسی خارجی ایران واکنش جدی نشان خواهد داد، افزود: «مجلس و کمیسیون امنیت ملی فعلا تعطیل است ولی چون بنده در کمیسیون تلفیق جلساتی دارم، با جدیت پیگیری می‌کنم. البته وزارت خارجه یک واکنش‌هایی داشته‌ است که به محض اطلاع آن را رسانه‌ای خواهم کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: