کد خبر: ۹۴۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۳۳۱
رئیس دانشگاه اصفهان درباره وضعیت دانشجویان ممنوع‌الورود و امکان حضور این گروه در امتحانات پایان‌ترم گفت: پرونده دانشجویان بر اساس اسناد و مدارک در کمیته انضباطی بررسی و احکام آن صادر می‌شود. پس از بررسی پرونده‌های انضباطی، درباره امکان حضور آن‌ها در امتحانات، تصمیم‌گیری می‌کنیم

بنباید تصور کنیم که محیط دانشگاه‌ها آرام شده؛ باید بسیاری از مسائل حل شونده گزارش خبرداغ ، حسین هرسیج در ارتباط با دانشجویان ممنوع‌الورود دانشگاه اصفهان گفت: روسای دانشگاه‌ها بر مبنای آیین‌نامه انضباطی قبلی می‌توانستند دانشجویان را تا یک ماه تعلیق کرده و یا ورودشان به دانشگاه‌ها را محدود کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشگاه‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و مسائل فرهنگی تعریف شده، ادامه داد: مسائلی که طی ۱۰۰ روز گذشته اتفاق افتاد، مشکلاتی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد. برخی از عوامل بیرونی و درونی سبب شد تا مشکلاتی برای دانشگاه‌ها ایجاد شود؛ به همین دلیل، دانشگاه‌ها نتوانستد برخی از وظایف اصلی خود را به درستی انجام دهند. رؤسای دانشگاه‌ها در شرایط اضطراری از اختیاراتی برخوردار هستند که با استفاده از آن می‌توانند شرایط محیطی حاکم بر دانشگاه‌ها را کنترل کنند.

هرسیج افزود: اختیاراتی که به روسای دانشگاه‌ها داده می‌شود در جهت کنترل و مدیریت کردن شرایط است نه اینکه مشکلات و مسائلی را برای دانشجویان ایجاد کنند. ما با استفاده از اختیارات رؤسای دانشگاه‌ها و تشکیل یک کمیته در دانشگاه اصفهان توانستیم به وضعیت دانشجویان رسیدگی کنیم. اغلب دانشجویانی که ممنوع‌الورود بودند، رفع محدودیت شدند و تعدادی برای ورود به دانشگاه با محدودیت مواجه هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: کمیته انضباطی با توجه به شرایط زمانه احکامی صادر می‌کند. روسای دانشگاه‌ها نمی‌خواهند که با استفاده از اختیاراتی که دارند، مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد کنند. ما نه تنها به دنبال ایجاد مشکل برای دانشجویان نیستیم بلکه می‌خواهیم مسائل و مشکلات آن‌ها را حل کنیم؛ چرا که آن‌ها را فرزندان خود می‌دانیم.

وی درباره شرایط فرهنگی دانشگاه‌ها توضیح داد: ما مدیران دانشگاهی طی سال‌های گذشته نسبت به مسائل فرهنگی غفلت کردیم و پاسخگوی مطالبات ذهنی دانشجویان نبودیم.

رئیس دانشگاه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسائل فرهنگی و پاسخگویی به مطالبات ذهنی دانشجویان، خلاء‌هایی وجود دارد و شبکه‌هایی در خارج از دانشگاه‌ها و مرز‌های کشور از این مسائل سوءاستفاده کردند. اکنون نیز نباید تصور کنیم که محیط دانشگاه‌ها آرام شده، باید بسیاری از مسائل به صورت سازمان‌یافته یا غیرسازمان‌یافته حل شوند.

صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: