کد خبر: ۹۴۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۷۵۰
«سعید بن حمود المعولی»، وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان از قصد کشورش برای پرتاب اولین ماهواره در سال ۲۰۲۵ خبر داد. وی گفت: «به سبب تأخیر در تأمین بودجه در رزرو مدار عقب افتادیم، از این رو مدار جدیدی را رزرو کردیم، به طوری که پرتاب ماهواره دوسال بعد اتفاق خواهد افتاد.»

عمان اولین ماهواره خود را در سال ۲۰۲۵ به فضا پرتاب می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: «سعید بن حمود المعولی»، وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان از قصد کشورش برای پرتاب اولین ماهواره در سال 2025 خبر داد.

به گزارش الخلیج آن لاین، المعولی، عصر دیروز(دوشنبه) در نشستی در خصوص آینده بخش هوا و فضا در عمان اظهار کرد:« چندین نهاد تلاش کردند که در سایه دستیابی به ابزار تأمین بودجه مناسب این پروژه تا پایان سال این دستاورد را تحقق بخشند».

وی گفت:« به سبب تأخیر در تأمین بودجه در رزرو مدار عقب افتادیم، از این رو مدار جدیدی را رزرو کردیم، به طوری که پرتاب ماهواره دوسال بعد اتفاق خواهد افتاد.»

وزیر ارتباطات در حاشیه این نشست، قرارداد ساخت سکوی پرتاب موشک های فضایی برای محققان و توسعه محیط علمی برای دانشمندان، پژوهشگران و کارشناسان در زمینه پرتاب موشک را امضا کرد.

گفتنی است که عمان سال گذشته توافقنامه ای را با چندین شرکت خارجی امضا کرد تا به طور مشترک فرصت های پروژه های فضایی را بررسی و یک نانو ماهواره را برای انجام تحقیقات علمی و عکسبرداری با وضوح بالا از اعماق فضا پرتاب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: