کد خبر: ۹۴۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۱۲۹
ملا هبت‌الله آخند زاده رهبر حکومت طالبان افغانستان تاکید کرده است هرگونه تعامل این حکومت با جامعه جهانی فقط در صورتی قابل قبول است که بر اساس احکام شریعت باشد و هیچ دلیل دیگری قابل قبول نیست.

رهبر طالبان: تعامل با جامعه جهانی فقط در صورتی قابل قبول است که بر اساس احکام شریعت باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: ملا هبت‌الله آخند زاده رهبر حکومت طالبان افغانستان تاکید کرده است هرگونه تعامل این حکومت با جامعه جهانی فقط در صورتی قابل قبول است که بر اساس احکام شریعت باشد و هیچ دلیل دیگری قابل قبول نیست.

به گزارش تارنمای رسمی وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان، ملا هبت الله آخندزاده روز گذشته(دوشنبه 20 دی) ضمن بازدید از یک مقر فرماندهی نظامی نیروهای طالبان ، در سخنانی تاکید کرد تعامل ما با جهان بر اساس شریعت است و هیچگونه دلیل دیگر برای مان قابل قبول نیست.

وی همچنین خطاب به شخصیت های نظامی ، از آنها خواست تا احکام شریعت را در ادارات خود اجرا کنند.

تارنمای وزارت دفاع حکومت طالبان فقط به انتشار یک خبر کوتاه بسنده کرده و هیچ عکسی از دیدار ملا هبت الله از مقر فرماندهی یاد شده منتشر نکرده است.

خبرگزاری جمهوری افغانستان هم ضمن انتشار این خبر، نوشت سخنان رهبر طالبان و تاکید او بر شریعت به عنوان معیار اصلی تعامل با جامعه جهانی درحالی مطرح شده است که بسیاری از منتقدان طالبان بر این باور اند که این گروه با استفاده ابزاری از اسلام و شریعت در پی باجگیری از جامعه جهانی و تحکیم قدرت قومی خود هستند.

حدود یک سال و نیم از سقوط دولت اشرف غنی و استقرار حکومت طالبان در افغانستان می گذرد اما تا به امروز هیچ کشور و هیچ نهاد بین المللی حاضر نشده حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد. مسائل مرتبط با حقوق بشر به ویژه حقوق زنان از جمله موانع پیش رو در مسیر به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه جهانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: