کد خبر: ۹۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۱۱۰
رئیس مجلس صبح امروز و پیش از آغاز سیزدهمین اجلاس روسای مجالس آسیایی با اعضای هیئت ایرانی حاضر در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف با اعضای هیئت ایرانی شرکت کننده در APA دیدار کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، صبح امروز و پیش از آغاز رسمی نشست روسای مجالس عضو مجمع مجالس آسیایی، نمایندگان عضو هیئت پارلمانی (APA) جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در کمیته‌های تخصصی این اجلاس در ترکیه ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمدباقر قالیباف به ارائه گزارشی از عملکرد و حضور خود در کمیته‌های تخصصی پرداختند.

به گزارش فارس، در این جلسه علی علیزاده رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی در (APA) و نماینده مردم مراغه، محمد مهدی زاهدی عضو گروه پارلمانی ایران در (APA) و نماینده مردم کرمان، غلامرضانوری قزلجه عضو گروه پارلمانی ایران در (APA) و نماینده مردم بستان آباد، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو گروه پارلمانی ایران در (APA) و نماینده مردم تربت جام و معصومه پاشایی بهرام عضو گروه پارلمانی ایران در (APA) و نماینده مردم مرند و جلفا و همچنین رضازاده نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه حضور داشتند.

همچنین نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی (APA)، عصر روز گذشته با حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی علیزاده برگزار شد.

محمدرضا مجیدی، دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در این نشست، به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت کمیته های تخصصی APA  در سال ۲۰۲۱ پرداخت.

آسومان اردوغان رئیس گروه پارلمانی ترکیه در APA  نیز در ادامه این نشست، توضیحاتی را در خصوص اجلاس کارگروه اسناد پایه که در اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی ترکیه برگزار شده بود، ارائه کرد و در جریان  آن کشورهای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پیرامون چگونگی فعالیت‌های این کارگروه پرداختند و بر ضرورت بهره‌مندی از نظرات نخبگان و کارشناسان در انجام اصلاحات در این اسناد تاکید کردند.

همچنین در پایان، عضویت شبکه پارلمانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)،کنگره بین المللی نمایندگان پارلمان (IPC) و پارلمان عرب را به عنوان سازمان ناظر در مجمع مجالس آسیایی تایید شد و سازمان القدس از درخواست عضویت خود به عنوان ناظر انصراف داد.

به گزارش فارس در این نشست، معصومه پاشایی بهرام، محمدمهدی زاهدی، غلامرضا نوری قزلجه و جلیل رحیمی جهان آبادی از اعضای گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: